Hiphopbussen kommer till Malmö!

Ta med din familj, släkt och vänner för att hänga med Sveriges mest kända hiphopmusiker såsom Masse, Salla Salazar och Ametist Azordegan. Det bjuds på trevligt sommarhäng med tävlingar och grillat!

Det kommer även arrangeras en workshop för dig mellan 12 och 20 år, där du får lära dig lite av hur man kan skriva låtar, textbearbeta och producera beats (kl 17-20) OBS! Begränsat antal platser så först till kvarn gäller!

Anmälan till workshop: Ring Paola Capdevila på 010-459 21 76
eller mejla till paola.capdevila@hyresgastforeningen.se

Vad är Hiphopbussen?

Turnén med Hiphopbussen är en satsning som görs i samarbete mellan Hyresgästföreningen, ABF, Folkets Hus, Parker och Youngways. Med Hiphopbussen vill vi öppna för engagemang med musiken som verktyg. Tanken är att ungdomar ska kunna göra sin röst hörd och lyfta de frågor som ligger dem närmast hjärtat, men också väcka intresset för politiskt och samhälleligt engagemang som leder till förändring på den egna orten.

Har du några frågor?
Kontakta Paola Capdevila: 010-459 21 76, paola.capdevila@hyresgastforeningen.se

Händer just nu i Skåne

• 15 feb

Föreläsning: Stadsplanering – så kan du påverka

2020-02-15 | Skåne, Helsingborg

Vi välkomnar dig som medlem på en kostnadsfri föreläsning där du får lära dig mer om hur du och Hyresgästföreningen kan påverka utvecklingen av vår gemensamma livsmiljö; staden, stadsdelen, tätorten, bostadsområdet och närområdet.

• 26 feb

Föreläsning: Stadsplanering – så kan du påverka

2020-02-26 | Skåne, Helsingborg

• 26 feb

Studiecirkel i hemberedskap: Så preppar du dig

2020-02-26 | Skåne, Osby

Hur förberedd är du i ditt hem om en krissituation skulle inträffa? Skulle du klara dig utan el i 72 timmar? I en studiecirkel med fyra träffar får du lära dig allt du behöva veta när det gäller prepping!

• 4 mar

Årsmöte Höganäs 2020

2020-03-04 | Skåne, Höganäs

Välkommen på årsmöte i Hyresgästföreningen Höganäs tisdag 4 mars.

• 7 mar

Årsmöte Privaten Helsingborg 2020

2020-03-07 | Skåne, Helsingborg

Välkommen på årsmöte i Hyresgästföreningen Privaten Helsingborg lördag 7 mars.