Föreläsning: Rättigheter som hyresgäst

Varmt välkommen till en ny omgång av den populära föreläsningen där du som är medlem i Hyresgästföreningen får lära dig mer om dina rättigheter som hyresgäst!

Du kanske har funderat över hur du ska gå tillväga om spisen eller något annat i lägenheten går sönder? Eller har du tänkt tapetsera om själv men är lite osäker på vad du får göra? Då kan den här föreläsningen vara något för dig!

Vår jurist berättar om vilka krav du kan ställa på ditt boende när det kommer till underhåll, störningar och brister.

Tid: Torsdag den 14 augusti kl 18–19. Fika serveras från kl 17.30.

Plats: Hyresgästföreningens regionkontor, Järnvägsgatan 18 B i Helsingborg.

Anmälan: senast den 4 augusti till: 010-459 17 41 eller till norraskane@hyresgastforeningen.se. Om du skickar din anmälan per mejl skriv följande i ämnesraden: anmälan till rättigheter som hyresgäst den 27 april i Hässleholm. Skriv i mejlet ditt personnummer, förnamn, och efternamn, adress, telefonnummer, mejladress och om du önskar specialkost.

Vi bjuder på macka och kaffe!
Varmt välkommen!

Händer just nu i Skåne

• 20 aug

Debatt: Leva och bo i Trelleborg

2018-08-20 | Skåne, Trelleborg

En kväll i bostadspolitikens tecken! Hyresgästföreningen i Trelleborg arrangerar en debatt om bostadspolitiken i kommunen, med ett extra fokus på allmännyttan.

• 21 aug

Bostadspolitisk debatt

2018-08-21 | Skåne, Skurup

Representanter för Skurups politiska partier deltar i bostadspolitisk debatt.

• 22 aug

Demokratifest på Koppargården

2018-08-22 | Skåne, Landskrona

Hyresgästföreningen är på plats när det bjuds in till en sommardag för demokrati, dialog, musik, mat och kul för barn och vuxna på Koppargården i Landskrona. Lokala politiker är på plats så nu har du chans att ställa frågor till både dem och oss!

• 25 aug

Torgmöte i Ängelholm

2018-08-25 | Skåne, Ängelholm

Information om det bostadspolitiska läget inför valet 2018.

• 25 aug

Familjedag i Helsingborg

2018-08-25 | Skåne, Helsingborg

Din lokala hyresgästförening bjuder in alla boende i Helsingborgshem till en familjedag. Kom och träffa din lokala hyresgästförening och andra boende i ditt område