Föreläsning: Rättigheter som hyresgäst

Varmt välkommen till en ny omgång av den populära föreläsningen där du som är medlem i Hyresgästföreningen får lära dig mer om dina rättigheter som hyresgäst!

Du kanske har funderat över hur du ska gå tillväga om spisen eller något annat i lägenheten går sönder? Eller har du tänkt tapetsera om själv men är lite osäker på vad du får göra? Då kan den här föreläsningen vara något för dig!

Vår jurist berättar om vilka krav du kan ställa på ditt boende när det kommer till underhåll, störningar och brister.

Tid: Torsdag den 14 augusti kl 18–19. Fika serveras från kl 17.30.

Plats: Hyresgästföreningens regionkontor, Järnvägsgatan 18 B i Helsingborg.

Anmälan: senast den 4 augusti till: 010-459 17 41 eller till norraskane@hyresgastforeningen.se. Om du skickar din anmälan per mejl skriv följande i ämnesraden: anmälan till rättigheter som hyresgäst den 27 april i Hässleholm. Skriv i mejlet ditt personnummer, förnamn, och efternamn, adress, telefonnummer, mejladress och om du önskar specialkost.

Vi bjuder på macka och kaffe!
Varmt välkommen!

Händer just nu i Skåne

• 23 sep

HELA Landskrona - Mässa och veckan om mångfald

2017-09-23 – 2017-10-01 | Skåne, Landskrona

Välkommen till en fullspäckad vecka med mässa, aktiviteter, föreläsningar och workshops i Landskrona. "HELA Landskrona" är samlingsnamnet för denna nya satsning där Landskrona får visa upp sig från sin bästa sida. Det blir en chans att visa upp vilket engagemang och delaktighet det finns i staden och att det finns plats för alla i Landskrona. Det hela arrangeras av Hyresgästföreningen tillsammans med Landskrona Stad och jämlikt.nu.

• 28 sep

Träff på Gamlegården i Kristianstad

2017-09-28 | Skåne, Kristianstad

Vad tycker du behövs i ditt bostadsområde? Kom och dela med dig! Hyresgästföreningen i Kristianstad bjuder in dig som bor i ABK:s lägenheter på Gamle­gården för att tillsammans diskutera bostads­områdets fritids­verksamhet.