Föreläsning: Rättigheter som hyresgäst

Varmt välkommen till en ny omgång av den populära föreläsningen där du får lära dig mer om dina rättigheter som hyresgäst!

Foto: Linus Fast.

Du kanske har funderat över hur du ska gå tillväga om spisen eller något annat i lägenheten går sönder? Eller har du tänkt tapetsera om själv men är lite osäker på vad du får göra? Då kan den här föreläsningen vara något för dig! Vår förhandlare berättar om vilka krav du kan ställa på ditt boende när det kommer till underhåll, störningar och brister.

Anmälan: senast den 20 mars till, 010-459 17 41 eller till norraskane@hyresgastforeningen.se. Om du skickar din anmälan per mejl skriv följande i ämnesraden: anmälan till rättigheter som hyresgäst den 30 mars i Halmstad. Skriv i mejlet ditt personnummer, förnamn, och efternamn, adress, telefonnummer, mejladress och om du önskar specialkost.

Vi bjuder på macka och kaffe från kl 17.30! Varmt välkommen!

Händer just nu i Halland

• 17 nov

Träff för förtroendevalda och aktiva medlemmar

2018-11-17 | Halland,Skåne, Helsingborg

Du som är förtroendevald eller aktiv medlem i Hyresgästföreningen region norra Skåne är inbjuden till träff på regionkontoret i Helsingborg lördag 17 november.

• 21 nov

Crush Talks - hur känns det att aldrig få en egen bostad?

2018-11-21 | Halland,Västra Götaland, Göteborg

Välkomna till Crush-Talks den 21 november med Carina Listerborn, professor i stadsbyggnad vid Institutionen för urbana studier och verksam vid Institutet för bostadsforskning vid Malmö universitet.

• 28 nov

Europas Braslia - en film om Sagal Hussein från Hjällbo

2018-11-28 | Halland,Västra Götaland, Göteborg

Inspirerade av Le Corbusiers idéer om staden som en maskin, och estetiken från Brasiliens nya huvudstad Brasilia, försökte stadsplanerarna i Göteborg bygga en ny stad för 200 000 invånare, mitt ute i skogen. Ingenting blev som dom hade planerat. Europas Brasilia berättar den episka historien om de nordöstra förorterna i Sveriges största industristad Göteborg.