Välkommen på fest i Grytan!

Missa inte när Hyresgästföreningen bjuder in medlemmar och alla andra nyfikna, på fest i Grytan vid Kärnan i centrala Helsingborg. Det bjuds bland annat på mat, musikunderhållning, stå-upp och ansiktsmålning.

Gratis korv från Per i Viken, stå-uppkomik med Martin Svensson och musikunderhållning av Sveriges Näst Snyggaste Band. Det är bara lite av det som händer när Hyresgästföreningen bjuder in till fest i Grytan i Helsingborg.

Stå-upp-komikern Martin Svensson som är konfrencier sätter också lokala politiker i en soffa på scenen och frågar ut dem om vad de tänker göra åt den akuta bostadsbrist som råder. Men även andra frågor tas upp som berör våra hem och tryggheten i våra bostadsområden, som är bra att få koll på inför valet i höst.

Kvällen i Helsingborg är smygstarten på den nationella förbundsstämman som går av stapeln följande helg i Malmö. Då samlas förtroendevalda från hela Sverige för att bestämma riktningen för Hyresgästföreningen de kommande två åren.

17.00 – Korvgrillning, ansiktsmålning och musik drar igång.
18.00 – Stå-upp med Martin Svensson på scenen.
18.40 – Soffhäng och utfrågning med lokala politiker.
19.30 – Sveriges Näst Snyggaste Band öser loss på scenen.
20.30 – Tack för oss i Grytan!

Händer just nu i Skåne

• 19 jun

Påverka ditt boende i Koppargården, Landskrona

2018-06-19 | Skåne, Landskrona

Bor du i Koppargården? Hyresgästföreningen är på plats när Landskronahem bjuder in till en boendedialog där du har chansen att påverka ditt område och de nya mötesplatserna. Ta med familjen eller grannen, det bjuds både på mat och underhållning!

• 20 jun

Välkommen på bingo

2018-06-20 | Skåne, Trelleborg

Efter önskemål startar vi upp vårt bingo igen med start onsdag den 21 mars.