Välkommen på fest i Grytan!

Missa inte när Hyresgästföreningen bjuder in medlemmar och alla andra nyfikna, på fest i Grytan vid Kärnan i centrala Helsingborg. Det bjuds bland annat på mat, musikunderhållning, stå-upp och ansiktsmålning.

Gratis korv från Per i Viken, stå-uppkomik med Martin Svensson och musikunderhållning av Sveriges Näst Snyggaste Band. Det är bara lite av det som händer när Hyresgästföreningen bjuder in till fest i Grytan i Helsingborg.

Stå-upp-komikern Martin Svensson som är konfrencier sätter också lokala politiker i en soffa på scenen och frågar ut dem om vad de tänker göra åt den akuta bostadsbrist som råder. Men även andra frågor tas upp som berör våra hem och tryggheten i våra bostadsområden, som är bra att få koll på inför valet i höst.

Kvällen i Helsingborg är smygstarten på den nationella förbundsstämman som går av stapeln följande helg i Malmö. Då samlas förtroendevalda från hela Sverige för att bestämma riktningen för Hyresgästföreningen de kommande två åren.

17.00 – Korvgrillning, ansiktsmålning och musik drar igång.
18.00 – Stå-upp med Martin Svensson på scenen.
18.40 – Soffhäng och utfrågning med lokala politiker.
19.30 – Sveriges Näst Snyggaste Band öser loss på scenen.
20.30 – Tack för oss i Grytan!

Händer just nu i Skåne