Demokratifest på Koppargården

• Landskrona

Hyresgästföreningen är på plats när det bjuds in till en sommardag för demokrati, dialog, musik, mat och kul för barn och vuxna på Koppargården i Landskrona. Lokala politiker är på plats så nu har du chans att ställa frågor till både dem och oss!

ballonger

Välkommen till en sommardag för demokrati, dialog, musik, mat och kul för både barn och vuxna. Det finns aktiviteter för alla; hoppborgar, ansiktsmålning, mat, musik, demokratiquiz och mycket mycket mer! Du har chansen att träffa dina lokala politiker som är på plats för att föra en dialog med oss medborgare. Samtliga politiska partier är inbjudna. Hyresgästföreningen är på plats och vi pratar gärna marknadshyror med dig, så kom till oss med dina frågor!

Kom som du är – alla är välkomna – och var en del av demokratifesten!

Dagen sker i samband med firandet av Eid Aladha och i samarbete med Grupp 194 och Landskrona Röstar.

Kontaktperson: Helena Rasmusson, helena.rasmusson@hyresgastforeningen.se, 010-459 17 44

Händer just nu i Skåne

• 27 sep

Föreläsning: Sju nycklar till livslångt lärande

2018-09-27 | Skåne, Landskrona

Välkommen när Ann Gomér ger en spännande föreläsning om hur du med sju nycklar kan lära under hela livet. För både unga och gamla.

• 4 okt

Zombieöverlevnad - föreläsning med Herman Geijer

2018-10-04 | Skåne, Helsingborg

Hur förbereder du dig mentalt ifall en katastrof inträffar? Det vet Herman Geijer, zombieöverlevnadsexpert, som kommer och föreläser om katastrof- och krishantering torsdag 4 oktober i Helsingborg. Välkommen!

• 6 okt

Öppet hus

2018-10-06 | Skåne, Trelleborg

Hyresgästföreningen har öppet hus för dig och dina barn, kom och få tips och idéer hur du kan hjälpa till eller få hjälp i/av Hyresgästföreningen LH östra.

• 20 okt

Träff för förtroendevalda och aktiva medlemmar

2018-10-20 | Halland,Skåne, Helsingborg

Du som är förtroendevald eller aktiv medlem i Hyresgästföreningen region norra Skåne är inbjuden till träff på regionkontoret i Helsingborg lördag 20 oktober.

• 7 nov

Medlemsföreläsning: Inred i 5 enkla steg

2018-11-07 | Skåne, Landskrona

Gillar du heminredning och vill få bra tips och nya idéer? Som medlem är du välkommen på en inspirationsföreläsning som vi anordnar tillsammans med IKEA.

Vill du också göra skillnad?