Bussresa till Ängelholms hembygdspark

• Halmstad
  • Laholm

Välkommen på en bussresa till Ängelholms hembygdspark! I hembygdsparken kan du ta del av djur och natur och ströva omkring bland olika museum.

Bussen avgår kl 11 från Folkets hus i Halmstad och kl 11.30 från Preem Ängelholmsvägen 26 i Laholm. Innan vi kommer fram till parken så stannar vi för lunch. Hemresa sker igen från hembygdsparken kl 15.30.

Resan kostar 50 kr per person (inklusive lunch), och vänder sig till dig som är medlem i Hyresgästföreningen och bor i Halmstad eller Laholms kommun. Anmäl dig senast den 13 september till halmstad@hyresgastforeningen.se eller till 035-18 81 74 under expeditionstid, öppet tisdagar kl 17.30–19.30 och torsdagar kl 11–13.

Vi ser fram emot en trevlig resa med dig,
varmt välkommen hälsar Hyresgästföreningen Halmstad Laholm!

Kontaktperson: Föreningsstyrelsen Halmstad Laholm., halmstad@hyresgastforeningen.se, 035-188174

Händer just nu i Halland

• 21 nov

Crush Talks - hur känns det att aldrig få en egen bostad?

2018-11-21 | Halland,Västra Götaland, Göteborg

Välkomna till Crush-Talks den 21 november med Carina Listerborn, professor i stadsbyggnad vid Institutionen för urbana studier och verksam vid Institutet för bostadsforskning vid Malmö universitet.

• 28 nov

Europas Braslia - en film om Sagal Hussein från Hjällbo

2018-11-28 | Halland,Västra Götaland, Göteborg

Inspirerade av Le Corbusiers idéer om staden som en maskin, och estetiken från Brasiliens nya huvudstad Brasilia, försökte stadsplanerarna i Göteborg bygga en ny stad för 200 000 invånare, mitt ute i skogen. Ingenting blev som dom hade planerat. Europas Brasilia berättar den episka historien om de nordöstra förorterna i Sveriges största industristad Göteborg.