Årsmöte med Hyresgästföreningen Falkenberg-Hylte

• Falkenberg
  • Hylte

Varmt välkommen till årsmöte med Hyresgästföreningen Falkenberg-Hylte!

På årsmötet får du vara med och rösta om vilka som ska representera dig i ditt område nästa år. Du får reda på vad som är på gång där du bor och du har möjlighet att tycka till och diskutera frågor som dyker upp.

Anmäl dig senast den 9 mars till 010-459 17 41.

Händer just nu i Halland

• 17 nov

Träff för förtroendevalda och aktiva medlemmar

2018-11-17 | Halland,Skåne, Helsingborg

Du som är förtroendevald eller aktiv medlem i Hyresgästföreningen region norra Skåne är inbjuden till träff på regionkontoret i Helsingborg lördag 17 november.

• 21 nov

Crush Talks - hur känns det att aldrig få en egen bostad?

2018-11-21 | Halland,Västra Götaland, Göteborg

Välkomna till Crush-Talks den 21 november med Carina Listerborn, professor i stadsbyggnad vid Institutionen för urbana studier och verksam vid Institutet för bostadsforskning vid Malmö universitet.

• 28 nov

Europas Braslia - en film om Sagal Hussein från Hjällbo

2018-11-28 | Halland,Västra Götaland, Göteborg

Inspirerade av Le Corbusiers idéer om staden som en maskin, och estetiken från Brasiliens nya huvudstad Brasilia, försökte stadsplanerarna i Göteborg bygga en ny stad för 200 000 invånare, mitt ute i skogen. Ingenting blev som dom hade planerat. Europas Brasilia berättar den episka historien om de nordöstra förorterna i Sveriges största industristad Göteborg.