Årsmöte 2018 Hyresgästföreningen Höganäs

• Höganäs

Välkommen på årsmöte för Hyresgästföreningen Höganäs torsdag 1 mars 2018. Tema för mötet är ”Alla har rätt till ett bra hem”.

ordförandeklubba

Årsmötet är ett bra tillfälle för dig att få information om ditt hem och vad som händer i just ditt bostadsområde. Vill du dessutom engagera dig mer och bli aktiv i bostadsområdet är det mycket välkommet. På årsmötet får du också vara med och rösta om vilka personer som ska representera dig i ditt område kommande period.

Med bara månader kvar till riksdagsval fokusera årsmötet på att ”Alla har rätt till ett bra hem”. Vi pratar om hur viktigt vårt svenska hyresförhandlingssystem är och att det måste byggas fler hyresrätter så att både dagens och morgondagens hyresgäster har rätt och råd att bo. Boendet är en del av vår välfärd och en rättighet som till och med finns inskriven i lagen. Detta behöver vi hjälpas åt att prata med våra politiker om.

Handlingar kan hämtas 20 och 27 februari kl. 17-18 på Storgatan 18 A, Höganäs. Det bjuds på smörgåstårta så anmäl dig senast 23 februari. Ange "Årsmöte Hyresgästföreningen Höganäs", ditt namn, samt eventuell specialkost.

Anmälan:
E-post: norraskane@hyresgastforeningen.se

Kontaktperson: Lennart Jönsson, lellle@live.se, 042-33 33 00

Händer just nu i Skåne

Vill du också göra skillnad?