Årsmöte 2018 Hyresgästföreningen Halmstad-Laholm

• Halmstad
  • Laholm

Välkommen på årsmöte för Hyresgästföreningen Halmstad-Laholm tisdag 13 mars 2018. Tema för mötet är ”Alla har rätt till ett bra hem”.

ordförandeklubba

Årsmötet är ett bra tillfälle för dig att få information om ditt hem och vad som händer i just ditt bostadsområde. Vill du dessutom engagera dig mer och bli aktiv i bostadsområdet är det mycket välkommet. På årsmötet får du också vara med och rösta om vilka personer som ska representera dig i ditt område kommande period.

Med bara månader kvar till riksdagsval fokusera årsmötet på att ”Alla har rätt till ett bra hem”. Vi pratar om hur viktigt vårt svenska hyresförhandlingssystem är och att det måste byggas fler hyresrätter så att både dagens och morgondagens hyresgäster har rätt och råd att bo. Boendet är en del av vår välfärd och en rättighet som till och med finns inskriven i lagen. Detta behöver vi hjälpas åt att prata med våra politiker om.

Handlingar finns att hämta tisdag kl. 17.30-19.30 och tosdag 11.00-13.00 på Järnvägsgatan 4, Halmstad. Det bjuds på smörgås och kaffe så anmäl dig senast 6 mars. Ange "Årsmöte Hyresgästföreningen Halmstad-Laholm", ditt namn, samt eventuell specialkost.

Anmälan:
E-post: norraskane@hyresgastforeningen.se

Kontaktperson: Tomas Svensson, halmstad@hyresgastforeningen.se, 073-554 01 58

Händer just nu i Halland

• Inga träffar

Vill du också göra skillnad?