Årsmöte 2018 Hyresgästföreningen Halmstad-Laholm

• Halmstad
  • Laholm

Välkommen på årsmöte för Hyresgästföreningen Halmstad-Laholm tisdag 13 mars 2018. Tema för mötet är ”Alla har rätt till ett bra hem”.

ordförandeklubba

Årsmötet är ett bra tillfälle för dig att få information om ditt hem och vad som händer i just ditt bostadsområde. Vill du dessutom engagera dig mer och bli aktiv i bostadsområdet är det mycket välkommet. På årsmötet får du också vara med och rösta om vilka personer som ska representera dig i ditt område kommande period.

Med bara månader kvar till riksdagsval fokusera årsmötet på att ”Alla har rätt till ett bra hem”. Vi pratar om hur viktigt vårt svenska hyresförhandlingssystem är och att det måste byggas fler hyresrätter så att både dagens och morgondagens hyresgäster har rätt och råd att bo. Boendet är en del av vår välfärd och en rättighet som till och med finns inskriven i lagen. Detta behöver vi hjälpas åt att prata med våra politiker om.

Handlingar finns att hämta tisdag kl. 17.30-19.30 och tosdag 11.00-13.00 på Järnvägsgatan 4, Halmstad. Det bjuds på smörgås och kaffe så anmäl dig senast 6 mars. Ange "Årsmöte Hyresgästföreningen Halmstad-Laholm", ditt namn, samt eventuell specialkost.

Anmälan:
E-post: norraskane@hyresgastforeningen.se

Kontaktperson: Tomas Svensson, halmstad@hyresgastforeningen.se, 073-554 01 58

Händer just nu i Halland

• 17 nov

Träff för förtroendevalda och aktiva medlemmar

2018-11-17 | Halland,Skåne, Helsingborg

Du som är förtroendevald eller aktiv medlem i Hyresgästföreningen region norra Skåne är inbjuden till träff på regionkontoret i Helsingborg lördag 17 november.

• 21 nov

Crush Talks - hur känns det att aldrig få en egen bostad?

2018-11-21 | Halland,Västra Götaland, Göteborg

Välkomna till Crush-Talks den 21 november med Carina Listerborn, professor i stadsbyggnad vid Institutionen för urbana studier och verksam vid Institutet för bostadsforskning vid Malmö universitet.

• 28 nov

Europas Braslia - en film om Sagal Hussein från Hjällbo

2018-11-28 | Halland,Västra Götaland, Göteborg

Inspirerade av Le Corbusiers idéer om staden som en maskin, och estetiken från Brasiliens nya huvudstad Brasilia, försökte stadsplanerarna i Göteborg bygga en ny stad för 200 000 invånare, mitt ute i skogen. Ingenting blev som dom hade planerat. Europas Brasilia berättar den episka historien om de nordöstra förorterna i Sveriges största industristad Göteborg.

Vill du också göra skillnad?