Vad ska vi hitta på i lokalen i Osby?

Alla hyresgäster hos Osbybostäder är inbjudna in till lokalen på Trastgatan i Osby. Har du förslag på verksamhet som passar i lokalen? Vill du vara med och arbeta för ännu mer trivsel och trygghet i våra hem? Kom och träffa oss, dina grannar och dela med dig av dina tankar! Du träffar både studieförbundet ABF och förtroendevalda i Hyresgästföreningen.

Två tjejer bakar

Vi träffas och tittar vi på vår lokal och funderar över vilka verksamheter som skulle kunna passa här. Vad finns det för olika aktiviteter som kan passa
hyresgäster, barn och ungdomar? Kanske ett stickcafé, en social bokcirkel, inspirerande vårplantering eller varför inte ett skönt pysselhäng?

När vi ses kan du också få information om hur enkelt det kan vara att arbeta för boinflytande, trygghet och trivsel. Vi vill bli fler aktiva och behöver dig!

Hjärtligt välkommen — vi bjuder på fika!

Föreningsstyrelsen Östra Göinge - Osby

Händer just nu i Skåne

• 18 jan

Läxhjälp för vuxna i Landskrona

2019-01-18 | Skåne, Landskrona

Du som är vuxen och studerar på SFI eller SAS är välkommen på läxhjälp på Landskrona bibliotek på tisdagar och fredagar!

• 21 jan

Invigning av "Leva och bo i Sverige"

2019-01-21 | Skåne, Knislinge

Välkommen på invigning av studiecirkeln "Leva och bo i Sverige" – en ny mötesplats för nysvenska kvinnor i Östra Göinge kommun.

• 21 jan

Café

2019-01-21 | Skåne, Billesholm

Utmärkt plats att träffa dina grannar, lära känna varandra och få information om området.

• 22 jan

Läxhjälp för vuxna i Landskrona

2019-01-22 | Skåne, Landskrona

• 23 jan

Språkcafé på Gamlegården

2019-01-23 | Skåne, Kristianstad

Välkommen till språkcaféet på Gamlegården i Kristianstad. Vi träffas på onsdagar - ingen anmälan behövs och vi bjuder på fika!

Vill du också göra skillnad?