HELA Landskrona - Mässa och veckan om mångfald

• Landskrona

Välkommen till en fullspäckad vecka med mässa, aktiviteter, föreläsningar och workshops i Landskrona. "HELA Landskrona" är samlingsnamnet för denna nya satsning där Landskrona får visa upp sig från sin bästa sida. Det blir en chans att visa upp vilket engagemang och delaktighet det finns i staden och att det finns plats för alla i Landskrona. Det hela arrangeras av Hyresgästföreningen tillsammans med Landskrona Stad och jämlikt.nu.

HELA Landskrona – Mässan startar igång det hela och invigs klockan 10.00 den 23 september på Rådhustorget. Här kommer 43 föreningar och organisationer i Landskrona kunna presentera sin verksamhet för alla som besöker mässan. På scen bjuds också på flera spännande framträdanden.

Träffa Hyresgästföreningen i "Bobilen" på mässan och få reda på hur du kan engagera dig för att öka trivseln i ditt område.

HELA Landskrona: Veckan kommer vara fullspäckad med workshops, föreläsningar, teater, föreställningar, en filmpremiär och politikerträffar, men också öppet hus hos föreningar och organisationer i staden. Dessutom får Landskrona äntligen sitt eget pridetåg igen. Veckan kommer att genomsyras av Landskronas breda mångfald. Det blir totalt över 50 evenemang.

Öppet hus  ons 27 sep
I Hyresgästföreningens lokal på Södra Norregatan 17 i Landskrona håller vi öppet hus på onsdagen kl. 10-18. Kom och prata boende samt spela spelet Normvärk med oss!

Se programmet på www.landskrona.se (uppdateras löpande).

Kontaktperson: Helena Rasmusson

Händer just nu i Skåne

• 18 jan

Läxhjälp för vuxna i Landskrona

2019-01-18 | Skåne, Landskrona

Du som är vuxen och studerar på SFI eller SAS är välkommen på läxhjälp på Landskrona bibliotek på tisdagar och fredagar!

• 21 jan

Invigning av "Leva och bo i Sverige"

2019-01-21 | Skåne, Knislinge

Välkommen på invigning av studiecirkeln "Leva och bo i Sverige" – en ny mötesplats för nysvenska kvinnor i Östra Göinge kommun.

• 21 jan

Café

2019-01-21 | Skåne, Billesholm

Utmärkt plats att träffa dina grannar, lära känna varandra och få information om området.

• 22 jan

Läxhjälp för vuxna i Landskrona

2019-01-22 | Skåne, Landskrona

• 23 jan

Språkcafé på Gamlegården

2019-01-23 | Skåne, Kristianstad

Välkommen till språkcaféet på Gamlegården i Kristianstad. Vi träffas på onsdagar - ingen anmälan behövs och vi bjuder på fika!