Årsmöte 2018 Hyresgästföreningen Höganäs

• Höganäs

Välkommen på årsmöte för Hyresgästföreningen Höganäs torsdag 1 mars 2018. Tema för mötet är ”Alla har rätt till ett bra hem”.

ordförandeklubba

Årsmötet är ett bra tillfälle för dig att få information om ditt hem och vad som händer i just ditt bostadsområde. Vill du dessutom engagera dig mer och bli aktiv i bostadsområdet är det mycket välkommet. På årsmötet får du också vara med och rösta om vilka personer som ska representera dig i ditt område kommande period.

Med bara månader kvar till riksdagsval fokusera årsmötet på att ”Alla har rätt till ett bra hem”. Vi pratar om hur viktigt vårt svenska hyresförhandlingssystem är och att det måste byggas fler hyresrätter så att både dagens och morgondagens hyresgäster har rätt och råd att bo. Boendet är en del av vår välfärd och en rättighet som till och med finns inskriven i lagen. Detta behöver vi hjälpas åt att prata med våra politiker om.

Handlingar kan hämtas 20 och 27 februari kl. 17-18 på Storgatan 18 A, Höganäs. Det bjuds på smörgåstårta så anmäl dig senast 23 februari. Ange "Årsmöte Hyresgästföreningen Höganäs", ditt namn, samt eventuell specialkost.

Anmälan:
E-post: norraskane@hyresgastforeningen.se

Kontaktperson: Lennart Jönsson, lellle@live.se, 042-33 33 00

Händer just nu i Skåne

• 18 jan

Läxhjälp för vuxna i Landskrona

2019-01-18 | Skåne, Landskrona

Du som är vuxen och studerar på SFI eller SAS är välkommen på läxhjälp på Landskrona bibliotek på tisdagar och fredagar!

• 21 jan

Invigning av "Leva och bo i Sverige"

2019-01-21 | Skåne, Knislinge

Välkommen på invigning av studiecirkeln "Leva och bo i Sverige" – en ny mötesplats för nysvenska kvinnor i Östra Göinge kommun.

• 21 jan

Café

2019-01-21 | Skåne, Billesholm

Utmärkt plats att träffa dina grannar, lära känna varandra och få information om området.

• 22 jan

Läxhjälp för vuxna i Landskrona

2019-01-22 | Skåne, Landskrona

• 23 jan

Språkcafé på Gamlegården

2019-01-23 | Skåne, Kristianstad

Välkommen till språkcaféet på Gamlegården i Kristianstad. Vi träffas på onsdagar - ingen anmälan behövs och vi bjuder på fika!

Vill du också göra skillnad?