Utbildning för hyresnämndsledamöter

En utbildning med syfte att informera om den aktuella lagstiftningen och nya rättsfall på området.

Innehåll

• Genomgång av ny lagstiftning och nya rättsfall
  • Frågor angående processen i hyresnämnden samt specifika ärendetyper
  • Erfarenhetsutbyte mellan ledamöterna

Målgrupp
Hyresnämndsledamöter

Datum och plats
25 april, Alvesta

Kontaktperson: Marita Jonsson, marita.jonsson@hyresgastforeningen.se, 010-459 21 45

Inbjudan till kursen skickas via e-post när det närmar sig. Håll utkik i din mailbox. Har du inte lämnat in din e-postadress till oss? Vänligen uppdatera din medlemsprofil hos oss.

Händer just nu i Kronoberg

• 25 apr

Utbildning för hyresnämndsledamöter

2019-04-25 | Kronoberg, Alvesta

• 28 apr

Kick-off för valberedningar, vår och höst

2019-04-28 | Kronoberg, Alvesta

Valberedningen har ett viktigt uppdrag att hjälpa medlemmarna att utse en kompetent och välfungerande styrelse. Det är inte alltid så lätt att sätta igång. Ibland behövs det både något trevligt och roligt för att få kraft och inspiration. Och ibland behövs det praktisk övning för bli modigare och våga förändring.

• 4 maj

Medieträning, grundutbildning

2019-05-04 – 2019-05-05 | Kronoberg, Alvesta

En utbildning som riktar sig till dig som har kontakt med media i olika sammanhang. Syftet är att stärka dig i din roll gentemot media, att du känner dig trygg vid uttalanden och i att skriva och fotografera. Du får kunskap i hur media fungerar och hur en journalist arbetar. Vett och etikett vid publicering på sociala medier.

• 10 maj

Kurs: Fota, skriva, dela med respekt i sociala medier

2019-05-10 | Kronoberg,Östergötland,

En utbildning där du genom kunskap om etik, lagar och regler lär dig att bli en bra publicist i sociala medier. Mia Karlsvärd ger dig verktygen. Hon har lång erfarenhet som fotograf och skribent och delar gärna med sig av sina kunskaper.

• 11 maj

Kurs: Tips och roliga fototrix!

2019-05-11 | Blekinge,Jönköpings län,Kalmar län,Kronoberg,Östergötland,

En inspirationsdag för dig som vill lära dig att ta bättre bilder med mobiltelefonen och om vett och etikett vid publicering av bilder på sociala medier. Mia Karlsvärd ger dig verktygen. Hon har lång erfarenhet som fotograf och skribent och delar gärna med sig av sina kunskaper. Den här dagen är för dig som vill lära dig mer om att