Medieträning, grundutbildning

En utbildning som riktar sig till dig som har kontakt med media i olika sammanhang. Syftet är att stärka dig i din roll gentemot media, att du känner dig trygg vid uttalanden och i att skriva och fotografera. Du får kunskap i hur media fungerar och hur en journalist arbetar. Vett och etikett vid publicering på sociala medier.

Innehåll
Teori blandas med praktiska övningar

• Det nya medielandskapet, så här ser det ut i dag
  • Vad ska vi tänka på i kontakt med media
  • Träna på telefonintervjuer
  • Publicera själv en nyhet på sociala medier
  • Träna på att fota med mobilen

Målgrupp
Förtroendevalda med uppdrag som innebär kontakt med media.

Kontaktperson: Marita Jonsson, marita.jonsson@hyresgastforeningen.se, 010-459 21 45

Inbjudan till kursen skickas via e-post när det närmar sig. Håll utkik i din mailbox. Har du inte lämnat in din e-postadress till oss? Vänligen uppdatera din medlemsprofil hos oss.

Datum och plats
4 - 5 maj, Alvesta

Händer just nu i Kronoberg

• 25 apr

Utbildning för hyresnämndsledamöter

2019-04-25 | Kronoberg, Alvesta

En utbildning med syfte att informera om den aktuella lagstiftningen och nya rättsfall på området.

• 28 apr

Kick-off för valberedningar, vår och höst

2019-04-28 | Kronoberg, Alvesta

Valberedningen har ett viktigt uppdrag att hjälpa medlemmarna att utse en kompetent och välfungerande styrelse. Det är inte alltid så lätt att sätta igång. Ibland behövs det både något trevligt och roligt för att få kraft och inspiration. Och ibland behövs det praktisk övning för bli modigare och våga förändring.

• 4 maj

Medieträning, grundutbildning

2019-05-04 – 2019-05-05 | Kronoberg, Alvesta

• 10 maj

Kurs: Fota, skriva, dela med respekt i sociala medier

2019-05-10 | Kronoberg,Östergötland,

En utbildning där du genom kunskap om etik, lagar och regler lär dig att bli en bra publicist i sociala medier. Mia Karlsvärd ger dig verktygen. Hon har lång erfarenhet som fotograf och skribent och delar gärna med sig av sina kunskaper.

• 11 maj

Kurs: Tips och roliga fototrix!

2019-05-11 | Blekinge,Jönköpings län,Kalmar län,Kronoberg,Östergötland,

En inspirationsdag för dig som vill lära dig att ta bättre bilder med mobiltelefonen och om vett och etikett vid publicering av bilder på sociala medier. Mia Karlsvärd ger dig verktygen. Hon har lång erfarenhet som fotograf och skribent och delar gärna med sig av sina kunskaper. Den här dagen är för dig som vill lära dig mer om att