Invigning av väggmålning

I samband med Råslättsdagen invigs Råslätts nya konstverk som skapats av Råslätts ungdomar. Verket har tydlig koppling till stadsdelen och har utarbetats under ett sommarprojekt som bedrivits inom Hyresgästföreningen

Projektet har varit en samverkan mellan Hyresgästföreningen, Vätterhem och Jönköpings kommun och har haft som syfte att engagera ungdomar i demokratiska processer för att påverka utformningen av sina närmiljöer. Konstverket har varit ett av många resultat i arbetet.

Kontaktperson: Fatima Alani, Fatima.al-ani@hyresgastforeningen.se, 010-459 21 00

Händer just nu i Jönköpings län

• 25 okt

Affect our Community - Mötesplats för kvinnor

2019-10-25 | Jönköpings län, Jönköping

Vill du träffa nya vänner, hitta på olika aktiviteter och samtidigt skapa gemenskap i vårt bostadsområde? Välkommen till Affect our Community - En mötesplats för kvinnor på Råslätt!

• 26 okt

Kurs: Tips och roliga fototrix!

2019-10-26 | Blekinge,Jönköpings län,Kalmar län,Kronoberg,Östergötland,

En inspirationsdag för dig som vill lära dig att ta bättre bilder med mobiltelefonen och om vett och etikett vid publicering av bilder på sociala medier. Mia Karlsvärd ger dig verktygen. Hon har lång erfarenhet som fotograf och skribent och delar gärna med sig av sina kunskaper. Den här dagen är för dig som vill lära dig mer om att

• 30 okt

Bostadsmöte Råslätt

2019-10-30 | Jönköpings län, Jönköping

Välkommen på bostadsmöte med Hyresgästföreningen Råslätt

• 1 nov

Affect our Community - Mötesplats för kvinnor

2019-11-01 | Jönköpings län, Jönköping

• 6 nov

Studiecirkel Grön i Hemmet

2019-11-06 | Jönköpings län, Jönköping

Hemma hos dig är det du som bestämmer. Vill du ha tips på hur man boostar sitt hem med grönt tänk? Då ska du verkligen anmäla dig till denna cirkeln!