Kurs: Du kan påverka kommunens beslut!

Som du säkert vet kan kommunens beslut påverka din plånbok. Är du intresserad av att få veta mer om hur och vad du kan göra för att påverka besluten? Då är den här utbildningen för dig.

Du får lära dig om de beslut en kommun fattar som har en direkt eller indirekt påverkan för dig som hyresgäst. Du lär dig också hur du kan göra för att påverka besluten till att bli så bra som möjligt för både dig och andra hyresgäster.

Plats och tider meddelas i samband med inbjudan som skickas med e-post ca en månad innan utsatt datum.

Målgrupp är medlemmar.

Inbjudan till kursen skickas via e-post när det närmar sig. Håll utkik i din mailbox. Har du inte lämnat in din e-postadress till oss? Vänligen uppdatera din medlemsprofil hos oss.

Kontaktperson: Marita Jonsson, marita.jonsson@hyresgastforeningen.se, 010-459 21 45

Datum och ort
9 september Linköping
11 september Jönköping
12 september Växjö
16 september Karlskrona
17 september Kalmar
18 september Visby

Händer just nu i Blekinge

• 7 maj

Rättigheter, Skyldigheter, Nyttigheter

2019-05-07 | Blekinge,Jönköpings län,Östergötland, Norrköping

Är du nyfiken på att få veta mer om dina rättigheter och skyldigheter som hyresgäst? Passa på, det här är ett bra tillfälle för att få svar på frågor och få tips som kan underlätta för dig i ditt boende.

• 7 maj

Bostadsmöte på Blasius

2019-05-07 | Blekinge, Ronneby

Bostadsmöte för alla hyresgäster i Amastens lägenheter på Blasius.

• 11 maj

Kurs: Tips och roliga fototrix!

2019-05-11 | Blekinge,Jönköpings län,Kalmar län,Kronoberg,Östergötland,

En inspirationsdag för dig som vill lära dig att ta bättre bilder med mobiltelefonen och om vett och etikett vid publicering av bilder på sociala medier. Mia Karlsvärd ger dig verktygen. Hon har lång erfarenhet som fotograf och skribent och delar gärna med sig av sina kunskaper. Den här dagen är för dig som vill lära dig mer om att

• 14 maj

Rättigheter, Skyldigheter, Nyttigheter

2019-05-14 | Blekinge,Jönköpings län,Östergötland, Norrköping

• 9 sep

Kurs: Du kan påverka kommunens beslut!

2019-09-09 | Blekinge,Gotlands län,Jönköpings län,Kalmar län,Östergötland,