Årsmöte Vetlanda-Sävsjö

Välkommen på årsmöte i Vetlanda.

Var med och påverka hur Hyresgästföreningen ska arbeta i Vetlanda, Sävsjö och resten av landet. Alla medlemmar är välkomna till årsmötet. Som medlem har du en röst per hushåll.

Vi bjuder på smörgåstårta och kaffe/te. Anmäl dig senast den 2 mars till Per-Anders Sahlström på telefon 070-489 03 24 eller via mejl pasahlstrom@hotmail.com eller till Hans-Eric Schwabe på telefon 070-868 06 82 eller via mejl vethansi@outlook.com.

Årsmötet innehåller en formell del, men det finns även utrymme för diskussioner. Årsmötet är en viktig sammankomst. Det är då du som medlem kan göra din röst hörd, möta styrelsen och träffa andra medlemmar. Du väljer också vilka personer som ska ingå i styrelsen och andra förtroendeuppdrag. De personer som föreslås till val på årsmötet har blivit tillfrågade innan och visat intresse för uppdraget, men det är på årsmötet som det bestäms vilka som väljs.

Välkommen
Hyresgästföreningen Vetlanda-Sävsjö

Kontaktperson: Per-Anders Sahlström, pasahlstrom@hotmail.com, 070-489 03 24

Händer just nu i Jönköpings län

• 27 apr

Öppet hus på Havsörnsgården

2019-04-27 | Jönköpings län, Jönköping

Är du intresserad av vad man kan göra på Havsörnsgården på Råslätt? Då är du välkommen att fika och umgås med oss i våra lokaler. Det finns prova på aktiviteter för både vuxna och barn i vår nyrenoverade källare.

• 7 maj

Rättigheter, Skyldigheter, Nyttigheter

2019-05-07 | Blekinge,Jönköpings län,Östergötland, Norrköping

Är du nyfiken på att få veta mer om dina rättigheter och skyldigheter som hyresgäst? Passa på, det här är ett bra tillfälle för att få svar på frågor och få tips som kan underlätta för dig i ditt boende.

• 11 maj

Kurs: Tips och roliga fototrix!

2019-05-11 | Blekinge,Jönköpings län,Kalmar län,Kronoberg,Östergötland,

En inspirationsdag för dig som vill lära dig att ta bättre bilder med mobiltelefonen och om vett och etikett vid publicering av bilder på sociala medier. Mia Karlsvärd ger dig verktygen. Hon har lång erfarenhet som fotograf och skribent och delar gärna med sig av sina kunskaper. Den här dagen är för dig som vill lära dig mer om att

• 14 maj

Rättigheter, Skyldigheter, Nyttigheter

2019-05-14 | Blekinge,Jönköpings län,Östergötland, Norrköping

• 17 maj

Förhandlingsutbildning steg 1

2019-05-17 – 2019-05-18 | Gotlands län,Jönköpings län,Kronoberg,Östergötland,

Utbildningen ger grundläggande kunskap om förhandlingssystemet, hur Hyresgästföreningen organiserar sig inom förhandlingsverksamheten samt uppdraget i en förhandlingsdelegation.