Årsmöte Sölvesborg-Olofström

• Olofström
  • Sölvesborg

Välkommen på årsmöte i Sölvesborg.

Var med och påverka hur Hyresgästföreningen ska arbeta i Sölvesborg, Olofström och i resten av landet. Alla medlemmar är välkomna till årsmötet. Som medlem har du en röst per hushåll.

Anmäl dig senast den 22 mars till Pentti Rajala på telefon 073-512 97 55 eller 0454-91 490 eller till Eivor Svensson på telefon 0456-54 017.

Verksamhetsberättelsen och övriga handlingar kommer att delas ut på mötet. Årsmötet innehåller en formell del, och det finns även utrymme för diskussioner. Årsmötet är en viktig sammankomst. Det är då du kan göra din röst hörd, möta styrelsen och träffa andra medlemmar. Du väljer också vilka personer som ska ingå i styrelsen och andra förtroendeuppdrag. De personer som föreslås till val på årsmötet har blivit tillfrågade innan och visat intresse för uppdraget, men det är på årsmötet som det bestäms vilka som väljs.

Välkommen
Hyresgästföreningen Sölvesborg-Olofström

Kontaktperson: Pentti Rajala, 073-512 97 55

Händer just nu i Blekinge

• 7 maj

Rättigheter, Skyldigheter, Nyttigheter

2019-05-07 | Blekinge,Jönköpings län,Östergötland, Norrköping

Är du nyfiken på att få veta mer om dina rättigheter och skyldigheter som hyresgäst? Passa på, det här är ett bra tillfälle för att få svar på frågor och få tips som kan underlätta för dig i ditt boende.

• 7 maj

Bostadsmöte på Blasius

2019-05-07 | Blekinge, Ronneby

Bostadsmöte för alla hyresgäster i Amastens lägenheter på Blasius.

• 11 maj

Kurs: Tips och roliga fototrix!

2019-05-11 | Blekinge,Jönköpings län,Kalmar län,Kronoberg,Östergötland,

En inspirationsdag för dig som vill lära dig att ta bättre bilder med mobiltelefonen och om vett och etikett vid publicering av bilder på sociala medier. Mia Karlsvärd ger dig verktygen. Hon har lång erfarenhet som fotograf och skribent och delar gärna med sig av sina kunskaper. Den här dagen är för dig som vill lära dig mer om att

• 14 maj

Rättigheter, Skyldigheter, Nyttigheter

2019-05-14 | Blekinge,Jönköpings län,Östergötland, Norrköping

• 9 sep

Kurs: Du kan påverka kommunens beslut!

2019-09-09 | Blekinge,Gotlands län,Jönköpings län,Kalmar län,Östergötland,

Som du säkert vet kan kommunens beslut påverka din plånbok. Är du intresserad av att få veta mer om hur och vad du kan göra för att påverka besluten? Då är den här utbildningen för dig.