Tryggare på Hässleholmen

Vill du vara med och utveckla Borås? Välkommen att vara med på en trygghetsvandring - så kan du påverka Hässleholmen så att det blir tryggare.

Vi vill förbättra miljön i vårt område. Tillsammans med Borås stad och AB Bostäder kommer vi att göra en trygghetsvandring på Kapplandsgatan och Tunnlandsgatan. Vi går tillsammans, pratar om och skriver ner vad vi ser.

Du är välkommen att gå med på vår vandring! Om du inte har möjlighet att vara med kan du lämna dina synpunkter innan vandringen på boras.se/stadsdeloster

Din åsikt är viktig!

Vi bjuder på fika - Välkommen!

Kontakt: Jolin Sewén, 076-888 83 16, jolin.sewen@boras.se
Krister Sjöblom, 033-35 79 18, krister.sjoblom@boras.se

Händer just nu i Västra Götaland

• 21 nov

Crush Talks - hur känns det att aldrig få en egen bostad?

2018-11-21 | Halland,Västra Götaland, Göteborg

Välkomna till Crush-Talks den 21 november med Carina Listerborn, professor i stadsbyggnad vid Institutionen för urbana studier och verksam vid Institutet för bostadsforskning vid Malmö universitet.

• 22 nov

Trygghetsvandring i Dals Långed

2018-11-22 | Västra Götaland, Dals Långed

Följ med på trygghetsvandring! Vi går runt tillsammans, ser på vad som inte känns bra och kan förbättras.

• 22 nov

Bo-prat i Åmål

2018-11-22 | Västra Götaland, Åmål

Nu händer det en del - och vi kan göra mycket!

• 28 nov

Europas Braslia - en film om Sagal Hussein från Hjällbo

2018-11-28 | Halland,Västra Götaland, Göteborg

Inspirerade av Le Corbusiers idéer om staden som en maskin, och estetiken från Brasiliens nya huvudstad Brasilia, försökte stadsplanerarna i Göteborg bygga en ny stad för 200 000 invånare, mitt ute i skogen. Ingenting blev som dom hade planerat. Europas Brasilia berättar den episka historien om de nordöstra förorterna i Sveriges största industristad Göteborg.

• 14 mar

Välkommen på årsmöte i Hyresgästföreningen Norra Göteborg

2019-03-14 | Västra Götaland, Göteborg

Hyresgästföreningen Norra Göteborg bjuder till årsmöte med sedvanliga möteshandlingar. Alla medlemmar i Bergsjön, Kortedala, Kviberg, Gamlestan och Utby (SDF Östra) är välkomna.

Vill du också göra skillnad?