Påskkaffe på Järvstigen

Välkommen in på en kopp kaffe med dopp!

Lokala Hyresgästföreningen Järven-Grävlingen bjuder in dig till påskkaffe mellan kl. 13 - 15 på långfredagen. Har du idéer på vad vi kan gör för aktiviteter under året, kom in och berätta det för oss.

Alla boende är välkomna in.
Hyresgästföreningen Järven-Grävlingen
Jessica Sundberg

Händer just nu i Västra Götaland

• 21 nov

Crush Talks - hur känns det att aldrig få en egen bostad?

2018-11-21 | Halland,Västra Götaland, Göteborg

Välkomna till Crush-Talks den 21 november med Carina Listerborn, professor i stadsbyggnad vid Institutionen för urbana studier och verksam vid Institutet för bostadsforskning vid Malmö universitet.

• 22 nov

Trygghetsvandring i Dals Långed

2018-11-22 | Västra Götaland, Dals Långed

Följ med på trygghetsvandring! Vi går runt tillsammans, ser på vad som inte känns bra och kan förbättras.

• 22 nov

Bo-prat i Åmål

2018-11-22 | Västra Götaland, Åmål

Nu händer det en del - och vi kan göra mycket!

• 28 nov

Europas Braslia - en film om Sagal Hussein från Hjällbo

2018-11-28 | Halland,Västra Götaland, Göteborg

Inspirerade av Le Corbusiers idéer om staden som en maskin, och estetiken från Brasiliens nya huvudstad Brasilia, försökte stadsplanerarna i Göteborg bygga en ny stad för 200 000 invånare, mitt ute i skogen. Ingenting blev som dom hade planerat. Europas Brasilia berättar den episka historien om de nordöstra förorterna i Sveriges största industristad Göteborg.

• 14 mar

Välkommen på årsmöte i Hyresgästföreningen Norra Göteborg

2019-03-14 | Västra Götaland, Göteborg

Hyresgästföreningen Norra Göteborg bjuder till årsmöte med sedvanliga möteshandlingar. Alla medlemmar i Bergsjön, Kortedala, Kviberg, Gamlestan och Utby (SDF Östra) är välkomna.