Välkommen till Polbar - hur löser vi bostadskrisen?

• Ale
  • Härryda
  • Kungsbacka
  • Kungälv
  • Lerum
  • Mölndal
  • Orust
  • Partille
  • Stenungsund
  • Tjörn
  • Varberg
  • Öckerö

Inbjudan till event måndag 11 juni kl 18:00 i Göteborg! Bostaden är en mänsklig rättighet, men allt fler saknar tillgång till en egen plats där man kan skratta, älska, gråta, minnas och längta. I dag bor 213 000 unga vuxna ofrivilligt kvar hemma hos sina föräldrar. 8 av 10 svenska kommuner har brist på bostäder.

Den 9 september är det val i Sverige. Hur vill partierna säkra rätten till ett hem för alla? Med knappt 100 dagar kvar till valet anordnas nu #Polbar. Platsen är Boulebar Rosenlund i Göteborg och debatten kommer att ledas av Filters chefredaktör Mattias Göransson.

Kvällens debattörer: Nooshi Dadgostar (V) vs Axel Darvik (L)
Vad: Debatt – hur löser vi bostadskrisen?
Var: Boulebar Rosenlund, Rosenlundsgatan 8, Göteborg

Kvällens hållpunkter:
18:00 – välkomna – mingel, dj:s, smakprover från menyn och boule!
18:45 – debatt!
19:45 – eftersnack, möjlighet att ställa frågor direkt till politikerna.
20:00 – boule, dj:s och mingel.

Eventet är gratis men du måste anmäla dig HÄR för en plats på gästlistan – begränsat antal platser, först till kvarn!

Välkomna!

Polbar är ett samarbete mellan Offside Press och Hyresgästföreningen i västra Sverige

Händer just nu i Halland

• 4 sep

Medlemskväll: Workshop "Skapa ditt drömrum"

2018-09-04 | Halland,Skåne, Halmstad

Gillar du heminredning? Har du ett rum som du skulle vilja fixa till? Kom då till Halmstad tisdag den 4 september på workshopen ”Skapa ditt drömrum” som Hyresgästföreningen anordnar i samarbete med IKEA.

• 24 sep

Så skapar vi socialt hållbara städer och ökad integration

2018-09-24 | Halland,Västra Götaland, Göteborg

Går det att bo 12 personer i en tvåa? Vilka större förändringar har skett i vårt samhälle och hur har det påverkat livsvillkoren? Vilka goda exempel för att öka integrationen har genomförts i Göteborg? Vad har gjorts som visade sig inte funka alls och vilka lärdomar drogs av det?