Medlemsutbildning: Överlever du en katastrof?

• Ale
  • Härryda
  • Kungsbacka
  • Kungälv
  • Lerum
  • Mölndal
  • Orust
  • Partille
  • Stenungsund
  • Tjörn
  • Varberg
  • Öckerö

Som medlem i Hyresgästföreningen kan du vidareutbilda dig inom en rad olika ämnen. Utbildningarna är gratis och ofta bjuder vi på mat i samband med utbildningstillfället.

Hyresgästföreningen och ABF:s studiecirkel förbereder dig i hur du bäst överlever en zombieapokalyps. Med hjälp av Herman Geijers bok ”Överlev katastrofen, tolv sätt att förbereda dig” diskuterar vi vilka scenarion som kan vara troliga inom en snar framtid. Till exempel en ökad risk för extremväder och oroligheter på grund av brist på naturresurser. Med hjälp av populärkulturens zombies som exempel, går vi på ett lättsamt sätt igenom hur du kan överleva i ett samhälle där viktiga samhällsfunktioner slutar att fungera. Hur du kan förbereda dig samt hur livet i en postapokalyptisk värld skulle kunna tänkas bli.

Datum: Fem tisdagar med start 9 april
Tid: 17.30-20.00.

KURSANMÄLAN:
Anmäl dig till någon av våra kurser till Jenny Björkman Stjärnroth på 010-459 24 30 eller till jenny.stjarnroth@hyresgastforeningen.se
Vi behöver ha din anmälan senast två veckor innan kursen startar. Bekräftelse på kursplats samt info om lokal skickas till dig innan kursen startar.

Händer just nu i Halland

• 27 feb

Vem vill du ska sitta i regionstyrelsen?

2019-02-27 | Halland,Västra Götaland, Göteborg

Du som är medlem i Hyresgästföreningen västra Sverige kan föreslå andra medlemmar till viktiga och spännande uppdrag i regionens styrelse.

• 6 mar

Medlemsutbildning: Nyfiken på förhandlingar

2019-03-06 | Halland,Västra Götaland, Göteborg

• 9 mar

Medlemsutbildning: Nyfiken på styrelsearbete

2019-03-09 | Halland,Västra Götaland, Göteborg

• 12 mar

Årsmöte Halmstad-Laholm 2019

2019-03-12 | Halland, Halmstad

Välkommen på årsmöte i Hyresgästföreningen Halmstad-Laholm tisdag 12 mars.

• 13 mar

Medlemsutbildning: Avfall och miljö