Medlemsutbildning Ombyggnation

• Tjörn
  • Varberg
  • Öckerö

När fastighetsägaren vill bygga om, vilka rättigheter och skyldigheter har du då?

Hur påverkas du av byggprocessen och vilka möjligheter har du att påverka?

Datum: 21 oktober 09.30-16.30

anmälAN senast två veckor innan kursstart till Jenny Stjärnroth på 010–459 24 30 eller mejl jenny.stjarnroth@hyresgastforeningen.se

Bekräftelse på kursplats och info om lokal skickas ut innan kursstart. Alla utbildningar är gratis för dig som medlem.

Händer just nu i Halland

• 17 nov

Träff för förtroendevalda och aktiva medlemmar

2018-11-17 | Halland,Skåne, Helsingborg

Du som är förtroendevald eller aktiv medlem i Hyresgästföreningen region norra Skåne är inbjuden till träff på regionkontoret i Helsingborg lördag 17 november.

• 21 nov

Crush Talks - hur känns det att aldrig få en egen bostad?

2018-11-21 | Halland,Västra Götaland, Göteborg

Välkomna till Crush-Talks den 21 november med Carina Listerborn, professor i stadsbyggnad vid Institutionen för urbana studier och verksam vid Institutet för bostadsforskning vid Malmö universitet.

• 28 nov

Europas Braslia - en film om Sagal Hussein från Hjällbo

2018-11-28 | Halland,Västra Götaland, Göteborg

Inspirerade av Le Corbusiers idéer om staden som en maskin, och estetiken från Brasiliens nya huvudstad Brasilia, försökte stadsplanerarna i Göteborg bygga en ny stad för 200 000 invånare, mitt ute i skogen. Ingenting blev som dom hade planerat. Europas Brasilia berättar den episka historien om de nordöstra förorterna i Sveriges största industristad Göteborg.