Medlemsutbildning: Ekologisk odling

• Tjörn
  • Varberg
  • Öckerö

Som medlem i Hyresgästföreningen kan du vidareutbilda dig inom en rad olika ämnen. Utbildningarna är gratis och ofta bjuder vi på mat i samband med utbildningstillfället.

Visst är det något särskilt att äta det man själv har odlat? Är du intresserad av lära mer om odling, särskilt ekologisk odling? Vill du få reda på hur man sköter sin egna lilla pallkrage, balkonglåda eller odlingslott, får bättre och större skördar, minskar skadeangrepp - och får kunskap om vilka grödor som passar att odla efter varandra för att på så sätt förlänga odlingssäsongen?

Datum: 6, 13, 22 maj, samt 3 och 10 juni (fem tillfällen).

KURSANMÄLAN:
Anmäl dig till någon av våra kurser till Jenny Björkman Stjärnroth på 010-459 24 30 eller till jenny.stjarnroth@hyresgastforeningen.se
Vi behöver ha din anmälan senast två veckor innan kursen startar. Bekräftelse på kursplats samt info om lokal skickas till dig innan kursen startar.

Händer just nu i Halland

• 27 feb

Vem vill du ska sitta i regionstyrelsen?

2019-02-27 | Halland,Västra Götaland, Göteborg

Du som är medlem i Hyresgästföreningen västra Sverige kan föreslå andra medlemmar till viktiga och spännande uppdrag i regionens styrelse.

• 6 mar

Medlemsutbildning: Nyfiken på förhandlingar

2019-03-06 | Halland,Västra Götaland, Göteborg

• 9 mar

Medlemsutbildning: Nyfiken på styrelsearbete

2019-03-09 | Halland,Västra Götaland, Göteborg

• 12 mar

Årsmöte Halmstad-Laholm 2019

2019-03-12 | Halland, Halmstad

Välkommen på årsmöte i Hyresgästföreningen Halmstad-Laholm tisdag 12 mars.

• 13 mar

Medlemsutbildning: Avfall och miljö