Medlemsutbildning: Att skriva debatt

• Tjörn
  • Varberg
  • Öckerö

Tycker du om att formulera dig och föra fram din åsikt? På denna kurs lär vi dig grunderna i att skriva en debattartikel.

Du handleds av en person med praktisk kunskap som för bara några år sedan inte visste mer än dig och en erfaren journalist. Kursen innehåller teori, praktisk övning och feedback på din artikel. Debattartiklar, insändare, krönikor med mera.

Datum: Första tillfället onsdag 1 mars kl. 18.00–20.30. Därefter två tillfällen 8 mars och 15 mars.

Anmälan senast två veckor innan kursstart till Jenny Stjärnroth på 010–459 24 30 eller mejl jenny.stjarnroth@hyresgastforeningen.se

Bekräftelse på kursplats och info om lokal skickas ut innan kursstart. Alla utbildningar är gratis för dig som medlem.

Händer just nu i Halland

• 17 nov

Träff för förtroendevalda och aktiva medlemmar

2018-11-17 | Halland,Skåne, Helsingborg

Du som är förtroendevald eller aktiv medlem i Hyresgästföreningen region norra Skåne är inbjuden till träff på regionkontoret i Helsingborg lördag 17 november.

• 21 nov

Crush Talks - hur känns det att aldrig få en egen bostad?

2018-11-21 | Halland,Västra Götaland, Göteborg

Välkomna till Crush-Talks den 21 november med Carina Listerborn, professor i stadsbyggnad vid Institutionen för urbana studier och verksam vid Institutet för bostadsforskning vid Malmö universitet.

• 28 nov

Europas Braslia - en film om Sagal Hussein från Hjällbo

2018-11-28 | Halland,Västra Götaland, Göteborg

Inspirerade av Le Corbusiers idéer om staden som en maskin, och estetiken från Brasiliens nya huvudstad Brasilia, försökte stadsplanerarna i Göteborg bygga en ny stad för 200 000 invånare, mitt ute i skogen. Ingenting blev som dom hade planerat. Europas Brasilia berättar den episka historien om de nordöstra förorterna i Sveriges största industristad Göteborg.