Medlemsutbildning - Nyfiken på bostadspolitik

• Tjörn
  • Varberg
  • Öckerö

Som medlem i Hyresgästföreningen har du möjlighet att gå på utbildning inom en rad ämnen helt utan kostnad. Ofta bjuder vi på mat i samband med kurstillfället.

Vi går igenom hur vi kan påverka politiker och andra beslutsfattare, hur en kommun fungerar och vilka personer som fattar besluten.
Vi granskar också regeringarnas bostadspolitik, bostadsbristen och behovet av fler hyreslägenheter.

Datum: 10 november kl. 09.30–16.30.

Anmäl dig senast två veckor före kursstart till Jenny Björkman-Stjärnroth på telefon 010–459 24 30 eller mejl jenny.stjarnroth@hyresgastforeningen.se

Bekräftelse på kursplats och info om lokal skickas innan kursstart.

Händer just nu i Halland

• 17 nov

Träff för förtroendevalda och aktiva medlemmar

2018-11-17 | Halland,Skåne, Helsingborg

Du som är förtroendevald eller aktiv medlem i Hyresgästföreningen region norra Skåne är inbjuden till träff på regionkontoret i Helsingborg lördag 17 november.

• 21 nov

Crush Talks - hur känns det att aldrig få en egen bostad?

2018-11-21 | Halland,Västra Götaland, Göteborg

Välkomna till Crush-Talks den 21 november med Carina Listerborn, professor i stadsbyggnad vid Institutionen för urbana studier och verksam vid Institutet för bostadsforskning vid Malmö universitet.

• 28 nov

Europas Braslia - en film om Sagal Hussein från Hjällbo

2018-11-28 | Halland,Västra Götaland, Göteborg

Inspirerade av Le Corbusiers idéer om staden som en maskin, och estetiken från Brasiliens nya huvudstad Brasilia, försökte stadsplanerarna i Göteborg bygga en ny stad för 200 000 invånare, mitt ute i skogen. Ingenting blev som dom hade planerat. Europas Brasilia berättar den episka historien om de nordöstra förorterna i Sveriges största industristad Göteborg.