Megaloppis i Majorna

• Tjörn
  • Varberg
  • Öckerö

På söndag 28 maj är det dags för nionde upplagan av Megaloppis i Majorna.

Då fylls återigen parker och trottoarer i stadsdelen av loppisfyndande besökare och Majbor som vill sälja saker. Tiotusentals människor brukar vallfärda till Majorna under Megaloppis, vilket har gjort arrangemanget till en av Göteborgs största folkfester. Förutom att kunna göra fynd bidrar du som besökare också till ökad återanvändning och återvinning och därmed till en bättre miljö och ett hållbarare samhälle.

Huvudarrangör för Megaloppis är Hyresgästföreningen region västra Sverige. Ett tips från arrangörerna är att undvika bilen och i stället  åka kollektivt

Händer just nu i Halland

• 17 nov

Träff för förtroendevalda och aktiva medlemmar

2018-11-17 | Halland,Skåne, Helsingborg

Du som är förtroendevald eller aktiv medlem i Hyresgästföreningen region norra Skåne är inbjuden till träff på regionkontoret i Helsingborg lördag 17 november.

• 21 nov

Crush Talks - hur känns det att aldrig få en egen bostad?

2018-11-21 | Halland,Västra Götaland, Göteborg

Välkomna till Crush-Talks den 21 november med Carina Listerborn, professor i stadsbyggnad vid Institutionen för urbana studier och verksam vid Institutet för bostadsforskning vid Malmö universitet.

• 28 nov

Europas Braslia - en film om Sagal Hussein från Hjällbo

2018-11-28 | Halland,Västra Götaland, Göteborg

Inspirerade av Le Corbusiers idéer om staden som en maskin, och estetiken från Brasiliens nya huvudstad Brasilia, försökte stadsplanerarna i Göteborg bygga en ny stad för 200 000 invånare, mitt ute i skogen. Ingenting blev som dom hade planerat. Europas Brasilia berättar den episka historien om de nordöstra förorterna i Sveriges största industristad Göteborg.