"Komma ut"

• Tjörn
  • Varberg
  • Öckerö

HBTQ-monologen ”Komma ut” har blivit en kritiker- och publiksuccé och har spelats över 230 gånger från Karlskrona i söder till Kiruna i norr.

”Komma ut” framförs av skådespelaren Oskar Sternulf och är inspirerad av Anders Öhrmans intervjubok med samma namn. Vi får följa den homosexuelle killen Andreas och hans första tankar kring sin sexualitet, hur vännerna tar det och hur en hel värld kan vändas upp och ner när familjemedlemmar inte accepterar en för den man är. I monologen bemöts många fördomar kring homosexualitet och på ett gripande, men humoristiskt sätt. Publiken får lära sig att respektera och förstå sin omgivning, bli mindre fördomsfull och lära sig att älska sig själva för den de är.

Plats: Arena: Första Lång, Första Långgatan 17B, Göteborg

Tid: Röda mattan rullas ut 17.30. Monologen startar kl 18.00-19.30

Pris: Gratis inträde

Anmälan: Det är först till kvarn som gäller. Maximalt 90 platser. Länk till anmälan:

Händer just nu i Halland

• 20 aug

Kom och lär dig mer om marknadshyror

2018-08-20 | Halland,Västra Götaland, Göteborg

Hotet om marknadshyror är en av Hyresgästföreningens absolut viktigaste frågor i valrörelsen! Oroväckande många politiska partier säger sig vilja slopa den så kallade Svenska modellen med förhandlade hyror baserade på bruksvärde, och istället införa marknadshyror.

• 21 aug

Delta i vår fototävling-vinn en middag för två

2018-08-21 | Halland,Västra Götaland,

Missa inte tillfället att delta i vår fototävling med hyresboendet som tema. Tävla i tre kategorier – priser till de bästa bidragen i varje kategori.

• 4 sep

Medlemskväll: Workshop "Skapa ditt drömrum"

2018-09-04 | Halland,Skåne, Halmstad

Gillar du heminredning? Har du ett rum som du skulle vilja fixa till? Kom då till Halmstad tisdag den 4 september på workshopen ”Skapa ditt drömrum” som Hyresgästföreningen anordnar i samarbete med IKEA.

• 24 sep

Så skapar vi socialt hållbara städer och ökad integration

2018-09-24 | Halland,Västra Götaland, Göteborg

Går det att bo 12 personer i en tvåa? Vilka större förändringar har skett i vårt samhälle och hur har det påverkat livsvillkoren? Vilka goda exempel för att öka integrationen har genomförts i Göteborg? Vad har gjorts som visade sig inte funka alls och vilka lärdomar drogs av det?