Vad händer i hyresgäströrelsen i världen?

• Ale
  • Härryda
  • Kungsbacka
  • Kungälv
  • Lerum
  • Mölndal
  • Orust
  • Partille
  • Stenungsund
  • Tjörn
  • Varberg
  • Öckerö

International Union of Tenants (IUT) är en internationell organisation bestående av 61 hyresgästföreningar från 45 olika länder. Organisationen arbetar, liksom den svenska hyresgästföreningen, för allas rätt till en bra bostad till rimlig kostnad. Men den arbetar även för rätten att organisera sig, något som inte är självklart i alla länder.

Den 10 och 11 november är Hyresgästföreningen i Sverige värd för IUT:s styrelsemöte och vistelse i Göteborg. Styrelsemötet kommer hållas i våra lokaler på Första Långgatan 17 B. Vi vill såklart ta tillfället i akt och passa på att sprida kunskap om organisationen och visa dem hur Hyresgästföreningen jobbar nationellt och lokalt.

Du som är intresserad är välkommen att komma och lyssna på en sammanfattande dragning om vad IUT jobbar med fredagen den 10 november klockan 09.30-10.30. Dragningen kommer hållas av Sven Bergenstråhle, ordförande i IUT, samt Anna Lönn Lundbäck, regionchef Hyresgästföreningen.

Välkommen!

Händer just nu i Halland