Truth about fashion

Under perioden 3 - 17 april visas modeutställningen "Truth about fashion - someone, somewhere is always paying"i Hyresgästföreningens Arena: Första Lång.

Ekologisk stadsdel Majorna 2.0 och Klädoteket arrangerar en utställning  som visar upp både den smutsiga baksidan av textil- och modeindustrin - men ger också tips och vägledning kring hur du kan bidra och bli en del av en hållbar modebransch.

Modevisningen 6 april klockan 18.00  lyfter fram designers som idag producerar utifrån ett hållbarhetsperspektiv, där materialval och arbetsförhållanden är lika viktigt som plaggets slutresultat.

Utställningen och showen ingår i projektet Ekologisk stadsdel Majorna 2.0 s arbete med att ta fram verksamheter och metoder för en ekologisk stadsdel och en hållbarare vardag och livsstil.

Ekologisk Stadsdel Majorna 2.0 är ett samverkansprojekt mellan Hyresgästföreningen, Familjebostäder, Bostadsbolaget och Poseidon

Frågor: Kontakta projektledare My Welther på 0702 340 320 eller my.welther@hyresgastforeningen.se

Händer just nu i Halland

• 17 nov

Träff för förtroendevalda och aktiva medlemmar

2018-11-17 | Halland,Skåne, Helsingborg

Du som är förtroendevald eller aktiv medlem i Hyresgästföreningen region norra Skåne är inbjuden till träff på regionkontoret i Helsingborg lördag 17 november.

• 21 nov

Crush Talks - hur känns det att aldrig få en egen bostad?

2018-11-21 | Halland,Västra Götaland, Göteborg

Välkomna till Crush-Talks den 21 november med Carina Listerborn, professor i stadsbyggnad vid Institutionen för urbana studier och verksam vid Institutet för bostadsforskning vid Malmö universitet.

• 28 nov

Europas Braslia - en film om Sagal Hussein från Hjällbo

2018-11-28 | Halland,Västra Götaland, Göteborg

Inspirerade av Le Corbusiers idéer om staden som en maskin, och estetiken från Brasiliens nya huvudstad Brasilia, försökte stadsplanerarna i Göteborg bygga en ny stad för 200 000 invånare, mitt ute i skogen. Ingenting blev som dom hade planerat. Europas Brasilia berättar den episka historien om de nordöstra förorterna i Sveriges största industristad Göteborg.