Hyresgästinflytande hot eller möjlighet?

• Ale
  • Härryda
  • Kungsbacka
  • Kungälv
  • Lerum
  • Mölndal
  • Orust
  • Partille
  • Stenungsund
  • Tjörn
  • Varberg
  • Öckerö

Som förtroendevald inom Hyresgästföreningen hälsas du välkommen till ett seminarium om hyresgästutredningen!

Den 29 augusti kommer Hyresgästföreningens förbundsjurist Susanna Skogsberg till Göteborg för att prata om hyresgästutredningen. Hyresgästutredningen föreslår bland annat stärkt inflytande för hyresgäster vid ombyggnationer och är under sommaren på en remissrunda innan den läggs fram till regeringen för fortsatt hantering.

Under seminariet träffar du Susanna Skogsberg, förbundsjurist hos Hyresgästföreningen, som suttit med som expert i den statliga utredningen.  Hon kommer att berätta vad utredningens förslag innebär utifrån hyresgästernas perspektiv.

Seminariet äger rum tisdagen den 29 augusti klockan 17.00 – 19.00 i vår publika Arena: Första Lång. Vi bjuder på en enklare fika.

Vi behöver din anmälan senast den 14 augusti, först till kvarn gäller.

Varmt välkommen!

Händer just nu i Halland

• 17 nov

Träff för förtroendevalda och aktiva medlemmar

2018-11-17 | Halland,Skåne, Helsingborg

Du som är förtroendevald eller aktiv medlem i Hyresgästföreningen region norra Skåne är inbjuden till träff på regionkontoret i Helsingborg lördag 17 november.

• 21 nov

Crush Talks - hur känns det att aldrig få en egen bostad?

2018-11-21 | Halland,Västra Götaland, Göteborg

Välkomna till Crush-Talks den 21 november med Carina Listerborn, professor i stadsbyggnad vid Institutionen för urbana studier och verksam vid Institutet för bostadsforskning vid Malmö universitet.

• 28 nov

Europas Braslia - en film om Sagal Hussein från Hjällbo

2018-11-28 | Halland,Västra Götaland, Göteborg

Inspirerade av Le Corbusiers idéer om staden som en maskin, och estetiken från Brasiliens nya huvudstad Brasilia, försökte stadsplanerarna i Göteborg bygga en ny stad för 200 000 invånare, mitt ute i skogen. Ingenting blev som dom hade planerat. Europas Brasilia berättar den episka historien om de nordöstra förorterna i Sveriges största industristad Göteborg.