Hyresgästinflytande - möjlighet eller hot?

• Ale
  • Härryda
  • Kungsbacka
  • Kungälv
  • Lerum
  • Mölndal
  • Orust
  • Partille
  • Stenungsund
  • Tjörn
  • Varberg
  • Öckerö

Stärkt inflytande för hyresgäster vid ombyggnationer. Det föreslår den statliga hyresgästutredningen som nyligen lade fram sina förslag.

Men innebär förslagen verkligen att hyresgästernas positioner flyttas fram och att de får ett reellt inflytande över vad som ska hända med deras hem?  Och kommer utredningsförslagen att kunna förändra den bistra verklighet som många hyresgäster ställs inför när deras hem ska renoveras och de inser att de inte har råd att bo kvar?

Det är några av de frågor som vi vill belysa under seminariet ”Hyresgästinflytande – möjlighet eller hot?”

Under seminariet träffar du Susanna Skogsberg, förbundsjurist hos Hyresgästföreningen, som suttit med som expert i den statliga utredningen.  Hon kommer att berätta vad utredningens förslag innebär utifrån hyresgästernas perspektiv.

Du träffar också bostadsforskare Sven Bergenstråhle som varit med och arbetat fram rapporten ”Var tredje kan tvingas flytta” där författarna undersökt hur hyreshöjningar på tre olika nivåer påverkar Göteborgshushållens möjlighet att kunna bo kvar.

Seminariet äger rum tisdag 29 augusti klockan 14.00 – 16.00 i vår publika Arena: Första Lång. Vi bjuder på en enklare fika.

Vi behöver din anmälan senast onsdag 23 augusti!

Varmt välkommen till en högaktuell och spännande eftermiddag!

Händer just nu i Halland

• Inga träffar