Filmtajm - Dragon Award Best Nordic Documentary

• Tjörn
  • Varberg
  • Öckerö

Vi är glada och stolta över att vi i vår publika Arena: Första Lång även under våren 2018 kommer att ha fyra tillfällen där vi kommer att erbjuda kvalitativa filmkvällar hos oss.

Visningarna är möjliga tack vare ett unikt samarbete mellan Göteborg Film Festival och Hyresgästföreningen som också är presenting partner till priset ”Dragon Award Best Nordic Documentary.

Mer information om vilka filmer som kommer att visas kommer under januari månad.

Filmvisningarna är kostnadsfria och pågår 17.30-20.00.

Med reservation för att  datumet kan komma att ändras.

Händer just nu i Halland

• 17 nov

Träff för förtroendevalda och aktiva medlemmar

2018-11-17 | Halland,Skåne, Helsingborg

Du som är förtroendevald eller aktiv medlem i Hyresgästföreningen region norra Skåne är inbjuden till träff på regionkontoret i Helsingborg lördag 17 november.

• 21 nov

Crush Talks - hur känns det att aldrig få en egen bostad?

2018-11-21 | Halland,Västra Götaland, Göteborg

Välkomna till Crush-Talks den 21 november med Carina Listerborn, professor i stadsbyggnad vid Institutionen för urbana studier och verksam vid Institutet för bostadsforskning vid Malmö universitet.

• 28 nov

Europas Braslia - en film om Sagal Hussein från Hjällbo

2018-11-28 | Halland,Västra Götaland, Göteborg

Inspirerade av Le Corbusiers idéer om staden som en maskin, och estetiken från Brasiliens nya huvudstad Brasilia, försökte stadsplanerarna i Göteborg bygga en ny stad för 200 000 invånare, mitt ute i skogen. Ingenting blev som dom hade planerat. Europas Brasilia berättar den episka historien om de nordöstra förorterna i Sveriges största industristad Göteborg.