Ekologisk Stadsdel Majorna 2.0

• Tjörn
  • Varberg
  • Öckerö

Göteborg skall vara fossiloberoende 2030. Hur når vi dit? Kan svaren finnas i projektet Ekologisk stadsdel Majorna 2.0?

Ekologisk stadsdel Majorna 2.0 är ett samverkansprojekt mellan Hyresgästföreningen, Familjebostäder, Bostadsbolaget och Poseidon som arbetar med att ta fram konkreta verksamheter, modeller och arbetssätt för att medborgarna skall kunna ta ytterligare steg mot ett fossiloberoende stadsdel-från gårdsnivå till stadsdelsnivå.

Tillsammans med de boende själva har projektet bidragit med nya idéer och insatser för att uppmuntra stadsodling, delad ekonomi, minskat avfall och transporter.
Hur kan boinflytande och samverkan skapa mervärde i form av fler arbetstillfällen och en grönare ekonomi?

Kom på frukostseminarium mellan klockan 8.00-9.00 och samtala med oss från Ekologisk stadsdel Majorna 2.0 samt lokala aktörer inom hållbarhetsrörelsen!

Har ni frågor? Kontakta projektledare My Welther på my.welther@hyresgastforeningen.se  mobil 0702- 340 320

Du anmäler dig till arenaforstalang@hyresgastforeningen.se

Händer just nu i Halland

• Inga träffar