Ekologisk Stadsdel Majorna 2.0

• Tjörn
  • Varberg
  • Öckerö

Göteborg skall vara fossiloberoende 2030. Hur når vi dit? Kan svaren finnas i projektet Ekologisk stadsdel Majorna 2.0?

Ekologisk stadsdel Majorna 2.0 är ett samverkansprojekt mellan Hyresgästföreningen, Familjebostäder, Bostadsbolaget och Poseidon som arbetar med att ta fram konkreta verksamheter, modeller och arbetssätt för att medborgarna skall kunna ta ytterligare steg mot ett fossiloberoende stadsdel-från gårdsnivå till stadsdelsnivå.

Tillsammans med de boende själva har projektet bidragit med nya idéer och insatser för att uppmuntra stadsodling, delad ekonomi, minskat avfall och transporter.
Hur kan boinflytande och samverkan skapa mervärde i form av fler arbetstillfällen och en grönare ekonomi?

Kom på frukostseminarium mellan klockan 8.00-9.00 och samtala med oss från Ekologisk stadsdel Majorna 2.0 samt lokala aktörer inom hållbarhetsrörelsen!

Har ni frågor? Kontakta projektledare My Welther på my.welther@hyresgastforeningen.se  mobil 0702- 340 320

Du anmäler dig till arenaforstalang@hyresgastforeningen.se

Händer just nu i Halland

• 22 feb

Filmtajm - Dragon Award Best Nordic Documentary

2018-02-22 | Halland,Västra Götaland, Göteborg

Vi är glada och stolta över att vi i vår publika Arena: Första Lång även under våren 2018 kommer att ha fyra tillfällen där vi kommer att erbjuda kvalitativa filmkvällar hos oss.

• 13 mar

Filmtajm - Dragon Award Best Nordic Documentary

2018-03-13 | Halland,Västra Götaland, Göteborg

Vi är glada och stolta över att vi i vår publika Arena: Första Lång även under våren 2018 kommer att ha fyra tillfällen där vi kommer erbjuda kvalitativa filmkvällar hos oss.

• 13 mar

Årsmöte 2018 Hyresgästföreningen Halmstad-Laholm

2018-03-13 | Halland, Halmstad

Välkommen på årsmöte för Hyresgästföreningen Halmstad-Laholm tisdag 13 mars 2018. Tema för mötet är ”Alla har rätt till ett bra hem”.

• 21 mar

Årsmöte 2018 Hyresgästföreningen Falkenberg-Hylte

2018-03-21 | Halland, Falkenberg

Välkommen på årsmöte för Hyresgästföreningen Falkenberg–Hylte onsdag 21 mars 2018. Observera datumet! Tema för mötet är ”Alla har rätt till ett bra hem”.

• 28 mar

Välkommen på årsmöte i Kungsbacka

2018-03-28 | Halland, Kungsbacka

Alla medlemmar i Hyresgästföreningen Kungsbacka hälsas varmt välkomna på årsmöte. Mötet hålls onsdag 28 mars med start klockan 19.00 i ABF-huset, Verkstadsgatan 14. Vi bjuder på något att äta och anordnar ett lotteri. Välkommen önskar styrelsen.