Dragon Award Dokumentär

• Tjörn
  • Varberg
  • Öckerö

Ta chansen och se de nominerade filmerna till Göteborg Film Festivals pris Dragon Award Best Nordic Documentary 2017. Totalt kommer fyra filmer visas sista onsdagen varje månad fram till och med maj.

Den 29 med start klockan 18.00 mars visar vi filmen The Good Postman regisserad av Tonislav Hristov.  En varm och humoristisk dokumentär om en kufig brevbärare som ställer upp i borgmästarvalet och vill ge nytt liv åt den bulgariska byn genom att bjuda in syriska flyktingar.

Visningen är möjlig tack vare ett unikt samarbete mellan Göteborg Film Festival och Hyresgästföreningen som också är presenting partner till priset ”Dragon Award Best Nordic Documentary” Läs mer om samarbetet här:

OBS. Först till kvarn. Max 90 platser. Anmälan öppnas en vecka i förväg.

Visningen är gratis. Du anmäler dig till arenaforstalang@hyresgastforeningen.se

Händer just nu i Halland

• 17 nov

Träff för förtroendevalda och aktiva medlemmar

2018-11-17 | Halland,Skåne, Helsingborg

Du som är förtroendevald eller aktiv medlem i Hyresgästföreningen region norra Skåne är inbjuden till träff på regionkontoret i Helsingborg lördag 17 november.

• 21 nov

Crush Talks - hur känns det att aldrig få en egen bostad?

2018-11-21 | Halland,Västra Götaland, Göteborg

Välkomna till Crush-Talks den 21 november med Carina Listerborn, professor i stadsbyggnad vid Institutionen för urbana studier och verksam vid Institutet för bostadsforskning vid Malmö universitet.

• 28 nov

Europas Braslia - en film om Sagal Hussein från Hjällbo

2018-11-28 | Halland,Västra Götaland, Göteborg

Inspirerade av Le Corbusiers idéer om staden som en maskin, och estetiken från Brasiliens nya huvudstad Brasilia, försökte stadsplanerarna i Göteborg bygga en ny stad för 200 000 invånare, mitt ute i skogen. Ingenting blev som dom hade planerat. Europas Brasilia berättar den episka historien om de nordöstra förorterna i Sveriges största industristad Göteborg.