CRUSH Talks med Per Björklund - Kasinolandet, bostadsbubblan och den nya svenska modellen

• Ale
  • Härryda
  • Kungsbacka
  • Kungälv
  • Lerum
  • Mölndal
  • Orust
  • Partille
  • Stenungsund
  • Tjörn
  • Varberg
  • Öckerö

I samarbete mellan Hyresgästföreningen i Västra Sverige och forskarnätverket CRUSH, (Critical Urban Sustainability Hub) arrangeras våren 2018 tre samtal om bostadsfrågan.

Samling 17.30 för kaffe o smörgås. klockan 18 – 19 föreläsning och därefter diskussion till klockan 20.

Per Björklund är journalist och författare. Per kommer att tala utifrån sin uppmärksammade bok Kasinolandet. Bostadsbubblan och den nya svenska modellen. Boken, som kom ut 2017 är den skarpaste och mest uppdaterade analysen av bostadsfrågans relation till svensk ekonomi. I fokus står hushållens skuldsättning och byggherrarnas och bankernas tok-vinster. Dagens bostadskris är resultatet av två decenniers marknadsliberalt experimenterande. Samspelet mellan den svenska bostadsmarknaden och finanssektorn har skapat en ny svensk modell som innebär välstånd på kredit.

Händer just nu i Halland

• 22 feb

Filmtajm - Dragon Award Best Nordic Documentary

2018-02-22 | Halland,Västra Götaland, Göteborg

Vi är glada och stolta över att vi i vår publika Arena: Första Lång även under våren 2018 kommer att ha fyra tillfällen där vi kommer att erbjuda kvalitativa filmkvällar hos oss.

• 13 mar

Filmtajm - Dragon Award Best Nordic Documentary

2018-03-13 | Halland,Västra Götaland, Göteborg

Vi är glada och stolta över att vi i vår publika Arena: Första Lång även under våren 2018 kommer att ha fyra tillfällen där vi kommer erbjuda kvalitativa filmkvällar hos oss.

• 13 mar

Årsmöte 2018 Hyresgästföreningen Halmstad-Laholm

2018-03-13 | Halland, Halmstad

Välkommen på årsmöte för Hyresgästföreningen Halmstad-Laholm tisdag 13 mars 2018. Tema för mötet är ”Alla har rätt till ett bra hem”.

• 21 mar

Årsmöte 2018 Hyresgästföreningen Falkenberg-Hylte

2018-03-21 | Halland, Falkenberg

Välkommen på årsmöte för Hyresgästföreningen Falkenberg–Hylte onsdag 21 mars 2018. Observera datumet! Tema för mötet är ”Alla har rätt till ett bra hem”.

• 28 mar

Välkommen på årsmöte i Kungsbacka

2018-03-28 | Halland, Kungsbacka

Alla medlemmar i Hyresgästföreningen Kungsbacka hälsas varmt välkomna på årsmöte. Mötet hålls onsdag 28 mars med start klockan 19.00 i ABF-huset, Verkstadsgatan 14. Vi bjuder på något att äta och anordnar ett lotteri. Välkommen önskar styrelsen.