CRUSH Talks med Carina Listerborn

• Tjörn
  • Varberg
  • Öckerö

I samarbete mellan Hyresgästföreningen i Västra Sverige och forskarnätverket CRUSH, (Critical Urban Sustainability Hub) arrangeras våren 2018 tre samtal om bostadsfrågan.

Möt Carina Listerborn som studerar staden ur ett maktperspektiv, med fokus på kropp, plats, rum och vardagslivserfarenheter. Mer detaljerat program och innehåll kommer längre fram.
Samling 17.30 för kaffe o smörgås, klockan 18 – 19 föreläsning och därefter diskussion till klockan 20.

Händer just nu i Halland

• 21 nov

Crush Talks - hur känns det att aldrig få en egen bostad?

2018-11-21 | Halland,Västra Götaland, Göteborg

Välkomna till Crush-Talks den 21 november med Carina Listerborn, professor i stadsbyggnad vid Institutionen för urbana studier och verksam vid Institutet för bostadsforskning vid Malmö universitet.

• 28 nov

Europas Braslia - en film om Sagal Hussein från Hjällbo

2018-11-28 | Halland,Västra Götaland, Göteborg

Inspirerade av Le Corbusiers idéer om staden som en maskin, och estetiken från Brasiliens nya huvudstad Brasilia, försökte stadsplanerarna i Göteborg bygga en ny stad för 200 000 invånare, mitt ute i skogen. Ingenting blev som dom hade planerat. Europas Brasilia berättar den episka historien om de nordöstra förorterna i Sveriges största industristad Göteborg.