Afternoon Tea på internationella kvinnodagen

Välkommen till årets första Afternoon Tea!

Afternoon Tea är en seminarieserie arrangerad av Hyresgästföreningens nätverk En stad Vår stad med syftet att öka kunskapen om gentrifiering och segregation.

Först bjuder vi på scones och te därefter blir det föreläsning och samtal kring kvällens tema som med anledning av Internationella kvinnodagen (8 mars)lyfter bostadsfrågan ur ett genusperspektiv.

Kvällen startar 17.30 och vi räknar med att hålla på till klockan 20.00. Vi håller till i vår publika Arena: Första Lång, Första Långgatan 17 B i Göteborg, precis vid Masthuggstorgets spårvagnshållplats.

Du anmäler dig på mejl-adress arenaforstalang@hyresgastforeningen.se

Händer just nu i Västra Götaland

• 21 nov

Crush Talks - hur känns det att aldrig få en egen bostad?

2018-11-21 | Halland,Västra Götaland, Göteborg

Välkomna till Crush-Talks den 21 november med Carina Listerborn, professor i stadsbyggnad vid Institutionen för urbana studier och verksam vid Institutet för bostadsforskning vid Malmö universitet.

• 22 nov

Trygghetsvandring i Dals Långed

2018-11-22 | Västra Götaland, Dals Långed

Följ med på trygghetsvandring! Vi går runt tillsammans, ser på vad som inte känns bra och kan förbättras.

• 22 nov

Bo-prat i Åmål

2018-11-22 | Västra Götaland, Åmål

Nu händer det en del - och vi kan göra mycket!

• 28 nov

Europas Braslia - en film om Sagal Hussein från Hjällbo

2018-11-28 | Halland,Västra Götaland, Göteborg

Inspirerade av Le Corbusiers idéer om staden som en maskin, och estetiken från Brasiliens nya huvudstad Brasilia, försökte stadsplanerarna i Göteborg bygga en ny stad för 200 000 invånare, mitt ute i skogen. Ingenting blev som dom hade planerat. Europas Brasilia berättar den episka historien om de nordöstra förorterna i Sveriges största industristad Göteborg.

• 14 mar

Välkommen på årsmöte i Hyresgästföreningen Norra Göteborg

2019-03-14 | Västra Götaland, Göteborg

Hyresgästföreningen Norra Göteborg bjuder till årsmöte med sedvanliga möteshandlingar. Alla medlemmar i Bergsjön, Kortedala, Kviberg, Gamlestan och Utby (SDF Östra) är välkomna.