Crush Talks - hur känns det att aldrig få en egen bostad?

• Ale
  • Härryda
  • Kungsbacka
  • Kungälv
  • Lerum
  • Mölndal
  • Orust
  • Partille
  • Stenungsund
  • Tjörn
  • Varberg
  • Öckerö

Välkomna till Crush-Talks den 21 november med Carina Listerborn, professor i stadsbyggnad vid Institutionen för urbana studier och verksam vid Institutet för bostadsforskning vid Malmö universitet.

Carina Listerborn kommer att hålla ett föredrag omkring olika människors erfarenheter av att söka och hitta en bostad. Föredraget utgår ifrån bostadsberättelser ifrån den svåra bostadsmarknaden i Malmö och hur bostadsbristen drabbar grupper som av olika anledningar hamnar utanför den reglerade bostadsmarknaden. För många människor är andrahandsmarknaden den enda bostadsmarknaden och det finns idag en växande grupp av individer som inte har ett tryggt boende.

När: Den 21 november

Tid: 17.45-20 (Vi startar med Afternoon Tea, kaffe/te smörgås och kaka klockan 17.45, därefter följer föreläsning och diskussion)

Gratis inträde, men vi vill gärna att du anmäler dig så att fikat räcker till alla. Glöm inte att anmäla dig i god tid via länken nedan.

Händer just nu i Halland

• 27 feb

Vem vill du ska sitta i regionstyrelsen?

2019-02-27 | Halland,Västra Götaland, Göteborg

Du som är medlem i Hyresgästföreningen västra Sverige kan föreslå andra medlemmar till viktiga och spännande uppdrag i regionens styrelse.

• 6 mar

Medlemsutbildning: Nyfiken på förhandlingar

2019-03-06 | Halland,Västra Götaland, Göteborg

Som medlem i Hyresgästföreningen kan du vidareutbilda dig inom en rad olika ämnen. Utbildningarna är gratis och ofta bjuder vi på mat i samband med utbildningstillfället.

• 9 mar

Medlemsutbildning: Nyfiken på styrelsearbete

2019-03-09 | Halland,Västra Götaland, Göteborg

• 12 mar

Årsmöte Halmstad-Laholm 2019

2019-03-12 | Halland, Halmstad

Välkommen på årsmöte i Hyresgästföreningen Halmstad-Laholm tisdag 12 mars.

• 13 mar

Medlemsutbildning: Avfall och miljö