Vem vill du ska sitta i regionstyrelsen?

Du som är medlem i Hyresgästföreningen västra Sverige kan föreslå andra medlemmar till viktiga och spännande uppdrag i regionens styrelse.

Det är viktigt att den du vill nominera är tillfrågad och har accepterat uppdraget.

Skicka din nominering senaste 22 februari till Hyresgästföreningen, Valberedningen, Box 7304, 402 36 Göteborg. Du kan även mejla anna.berggren@hyresgastforeningen.se.

De nya ledamöterna i regionstyrelsen väljs på Hyresgästföreningen västra Sveriges årsmöte som hålls lördag 22 april.

Händer just nu i Halland

• 21 nov

Crush Talks - hur känns det att aldrig få en egen bostad?

2018-11-21 | Halland,Västra Götaland, Göteborg

Välkomna till Crush-Talks den 21 november med Carina Listerborn, professor i stadsbyggnad vid Institutionen för urbana studier och verksam vid Institutet för bostadsforskning vid Malmö universitet.

• 28 nov

Europas Braslia - en film om Sagal Hussein från Hjällbo

2018-11-28 | Halland,Västra Götaland, Göteborg

Inspirerade av Le Corbusiers idéer om staden som en maskin, och estetiken från Brasiliens nya huvudstad Brasilia, försökte stadsplanerarna i Göteborg bygga en ny stad för 200 000 invånare, mitt ute i skogen. Ingenting blev som dom hade planerat. Europas Brasilia berättar den episka historien om de nordöstra förorterna i Sveriges största industristad Göteborg.