Årsmöte på Bredfjällsgatan/Gropens gård, Hammarkullen

Var med och välj styrelse för ännu ett härligt år med den lokala hyresgästföreningen på Bredfjäll/Gropens gård!

Medlemmar och intresserade är välkomna på vårt årsmöte där vi ska välja styrelse för 2016! Kom och lyssna till vad vi har gjort under 2015 och var med och tyck till om vad vi ska göra detta år.

Är du intresserad av att jobba i vår styrelse? Hör av dig till oss så kan vi träffas och prata mer!

Vi bjuder på fika!

Välkommen!

Kontaktperson: Christer Blixt, chr.blixt@gmail.com, 0703353905

Händer just nu i Västra Götaland

• 21 nov

Crush Talks - hur känns det att aldrig få en egen bostad?

2018-11-21 | Halland,Västra Götaland, Göteborg

Välkomna till Crush-Talks den 21 november med Carina Listerborn, professor i stadsbyggnad vid Institutionen för urbana studier och verksam vid Institutet för bostadsforskning vid Malmö universitet.

• 22 nov

Trygghetsvandring i Dals Långed

2018-11-22 | Västra Götaland, Dals Långed

Följ med på trygghetsvandring! Vi går runt tillsammans, ser på vad som inte känns bra och kan förbättras.

• 22 nov

Bo-prat i Åmål

2018-11-22 | Västra Götaland, Åmål

Nu händer det en del - och vi kan göra mycket!

• 28 nov

Europas Braslia - en film om Sagal Hussein från Hjällbo

2018-11-28 | Halland,Västra Götaland, Göteborg

Inspirerade av Le Corbusiers idéer om staden som en maskin, och estetiken från Brasiliens nya huvudstad Brasilia, försökte stadsplanerarna i Göteborg bygga en ny stad för 200 000 invånare, mitt ute i skogen. Ingenting blev som dom hade planerat. Europas Brasilia berättar den episka historien om de nordöstra förorterna i Sveriges största industristad Göteborg.

• 14 mar

Välkommen på årsmöte i Hyresgästföreningen Norra Göteborg

2019-03-14 | Västra Götaland, Göteborg

Hyresgästföreningen Norra Göteborg bjuder till årsmöte med sedvanliga möteshandlingar. Alla medlemmar i Bergsjön, Kortedala, Kviberg, Gamlestan och Utby (SDF Östra) är välkomna.