Temakväll 2 - Hur bygger vi den hållbara staden?

• Karlstad

Som medlem i Hyresgästföreningen kommer du bjudas in till ett antal intressanta temakvällar under 2018. Nu är det dags för temakväll nr 2 som handlar om hur vi kan bygga den hållbara staden och vad du som hyresgäst kan bidra med. Hoppas att vi ses!

Temakväll 2 är ett tillfälle för dig som vill veta mer om hållbar stadsutveckling och hållbart byggande. Under kvällen har vi en öppen dialog kring miljö- och energifrågor samt hållbarhet i stads- och samhällsutvecklingen – från stort till smått. Vilka förutsättningar har vi att påverka och vad är det som påverkar oss? Vad kan vi göra som hyresgäster och samhällsmedborgare när det gäller att bidra till hållbarhet? Våra utredare Jennie och Kenneth från Hyresgästföreningens riksförbund lotsar oss genom kvällen.

Ingen ersättning för resor osv utgår men vi bjuder på fika!

Hjärtligt välkommen!

Anmälan
Senast tisdag 24 april till Sara Sjöberg på utbildningvarmland@hyresgastforeningen.se eller på 010 - 459 16 07

Uppge eventuella matallergier vid anmälan

Kontaktperson: Jennie Wiederholm, jennie.wiederholm@hyresgastforeningen.se, 010 - 459 16 14

Händer just nu i Värmland

• 20 okt

Invigning av nya lokalen i Säffle

2018-10-20 | Värmland, Säffle

Välkommen till invigningen av nya lokalen på Karlstadsvägen 6 lördagen den 20 oktober mellan kl 12-15!

• 25 okt

Välkommen på bostadsmöte i Årjäng

2018-10-25 | Värmland, Årjäng

På torsdag den 25 oktober klockan 18.00 är det återigen dags för ett bostadsmöte där du som hyresgäst får chansen att möta Årjängs Bostads AB.

• 29 okt

Välkommen på bostadsmöte i Töcksfors

2018-10-29 | Värmland, Töcksfors

På måndag den 29:e oktober klockan 18.00 är det återigen dags för ett bostadsmöte där du som hyresgäst får chansen att möta Årjängs Bostads AB.

• 8 dec

Ledarprogrammet 2018

2018-12-08 – 2018-12-09 | Dalarna,Södermanland,Värmland,Örebro län,

Hyresgästföreningen Region Mitt erbjuder, tillsammans med Västerås och Bergslagens folkhögskola, en utbildning för framtida ledare och idébärare i Hyresgästföreningen.