Temakväll 1 "Dina rättigheter och skyldigheter som hyresgäst"

• Sunne

Som medlem i Hyresgästföreningen kommer du bjudas in till ett antal intressanta temakvällar under 2018. Den första handlar om dina rättigheter och skyldigheter som hyresgäst. Hoppas att vi ses!

Temakväll 1 är ett tillfälle för dig som vill veta mer om dina rättigheter och skyldigheter i boendet och hur rättsläget ser ut för dig som hyresgäst. Under kvällen erbjuder våra ärendehandläggare en genomgång av allmänna bestämmelser som finns i hyreslagen och hur du som hyresgäst kan påverka din boendesituation utifrån dina rättigheter och skyldigheter. De går även igenom vad som räknas som brister och störningar, vad som gäller när man blir uppsagd, krav vid avflyttning och vad du själv får göra i din lägenhet.

Ingen ersättning för resor osv utgår men vi bjuder på fika!

Hjärtligt välkommen!

Anmälan
Senast onsdag 7 februari till Sara Sjöberg på sara.sjoberg@hyresgastforeningen.se
eller på 010 - 459 16 07
Uppge eventuella matallergier vid anmälan

Kontaktperson: Ingemar Fornemo, ingemar.fornemo@hyresgastforeningen.se, 010 - 459 15 35

Händer just nu i Värmland

• 22 aug

Bomöte i Kil

2018-08-22 | Värmland, Kil

Kilsbostäder och Hyresgästföreningen bjuder in till bomöte för att informera om Kilsbostäders arbete och planer samt om Hyresgästföreningens arbete framöver.

• 8 dec

Ledarprogrammet 2018

2018-12-08 – 2018-12-09 | Dalarna,Södermanland,Värmland,Örebro län,

Hyresgästföreningen Region Mitt erbjuder, tillsammans med Västerås och Bergslagens folkhögskola, en utbildning för framtida ledare och idébärare i Hyresgästföreningen.