Idag delar vi ut informationsblad på Malmen i Kristinehamn!

• Kristinehamn

Nu gör vi allt för att påverka det här med marknadshyra. Vi behöver hjälp. Påverka politikerna i din kommun. Läs på om marknadshyror. Protestera. Skriv inlägg i sociala medier. Gör din röst hörd och läs mer om marknadshyror via www.hyresgastforeningen.se

Flera partier har uttalat sig för en friare hyressättning. Det innebär att de vill luckra upp dagens gällande regler. Fri hyressättning i nyproduktion är ett första steg mot marknadshyror, som innebär att marknaden ska bestämma hyrorna. Alla förslag om friare hyressättning är förslag som leder till försämringar för hyresgäster.

Kontaktperson: Elisabeth Myr, elisabeth.myr@hyresgastforeningen.se, 0104591583

Händer just nu i Värmland

• 29 sep

Vi bjuder på tårta!

2018-09-29 | Värmland, Karlstad

Karlstadsföreningens styrelse besöker Skåre! Det här är ett tillfälle för dig, som bor hos Willhem i Skåre, att prata om frågor som handlar om boendet.

• 9 okt

Kurs om Hyresgästföreningen

2018-10-09 | Värmland, Karlstad

Lära dig mer om Hyresgästföreningens arbete. Det här är en kurs, som handlar om vad vi gör för dig som medlem.

• 8 dec

Ledarprogrammet 2018

2018-12-08 – 2018-12-09 | Dalarna,Södermanland,Värmland,Örebro län,

Hyresgästföreningen Region Mitt erbjuder, tillsammans med Västerås och Bergslagens folkhögskola, en utbildning för framtida ledare och idébärare i Hyresgästföreningen.