Temakväll 1 "Dina rättigheter och skyldigheter som hyresgäst"

• Kumla

NYTT! Sista anmälningsdag är fredag 9 februari. Som medlem i Hyresgästföreningen kommer du bjudas in till ett antal intressanta temakvällar under 2018. Den första handlar om dina rättigheter och skyldigheter som hyresgäst. Hoppas att vi ses!

Temakväll 1 är ett tillfälle för dig som vill veta mer om dina rättigheter och skyldigheter i boendet och hur rättsläget ser ut för dig som hyresgäst. Under kvällen erbjuder vår ärendehandläggare och vår jurist en genomgång av allmänna bestämmelser som finns i hyreslagen och hur du som hyresgäst kan påverka din boendesituation utifrån dina rättigheter och skyldigheter. De går även igenom vad som räknas som brister och störningar, vad som gäller när man blir uppsagd, krav vid avflyttning och vad du själv får göra i din lägenhet.

Ingen ersättning för resor osv utgår men vi bjuder på fika!

Anmälan
Senast fredag 9 februari till Adrian Efremov på adrian.efremov@hyresgastforeningen.se eller på 010 - 459 15 26
Uppge eventuella matallergier vid anmälan

Kontaktperson: Adrian Efremov, adrian.efremov@hyresgastforeningen.se, 010 - 459 15 26

Händer just nu i Örebro län

• 16 nov

Tjejkväll i Varberga

2018-11-16 | Örebro län, Örebro

Alla tjejer är välkomna på tjejkväll!

• 8 dec

Ledarprogrammet 2018

2018-12-08 – 2018-12-09 | Dalarna,Södermanland,Värmland,Örebro län,

Hyresgästföreningen Region Mitt erbjuder, tillsammans med Västerås och Bergslagens folkhögskola, en utbildning för framtida ledare och idébärare i Hyresgästföreningen.

• 14 dec

Lucia och julpyssel i Varberga

2018-12-14 | Örebro län, Örebro

Välkommen till julpyssel och luciafirande!