Studiecirkel om gatsmart odling

Erbjudande för dig som är hyresgäst hos ÖBO. Drömmer du om att odla egna grönsaker och bär fast du bor i lägenhet? Vill du få tips på grönsaker, bär och frukt som går att odla på en liten yta?

Här får du råd om vilken jord som är bäst att använda, vad du ska tänka på när det gäller skötsel, vilka växter som trivs i olika miljöer. Hur du planterar och odlar klimatsmart.

Studiecirkeln bygger på Ulrika Flodin Furås prisbelönta bok ”Gatsmart odling” som ger handfasta tips på vad du kan odla. Vi får inspiration från gatsmarta odlare världen över. Kostnadsfritt för ÖBOs hyresgäster. Om man önskar köpa boken som cirkeln utgår från får man möjlighet att köpa den till inköpspris.

Intresseanmälan görs till Hyresgästföreningen på e-post: utbildningorebro@hyresgastforeningen.se eller via telefon: 010-459 15 26.

Vi behöver din anmälan senast 13 april. Kom ihåg att uppge ditt namn, adress, telefonnummer och mailadress och att anmälan gäller stadsodling. Mailar du så skriv stadsodling i ämnesfältet.

Start: Maj månad (mer info om exakt startdatum och tider kommer närmare inpå)

Antal tillfällen: 4

OBS! Begränsat antal platser

Studiecirkeln är ett samarbete mellan Hyresgästföreningen, ÖBO och ABF
Varmt välkommen!

Kontaktperson: Fredrik Wrang, fredrik.wrang@hyresgastforeningen.se, 010-459 15 09

Händer just nu i Örebro län

• 18 jun

Bostadsmöte

2018-06-18 | Örebro län, Rönneshyttan

Bostadsmöte för alla hyresgäster inom i Rönneshytta. OBS! inga felanmälningar tas upp på mötet.

• 18 jun

Bomöte i Fjugesta

2018-06-18 | Örebro län, Fjugesta

Alla medlemmar i Fjugesta är välkomna på ett bomöte med Örebrostyrelsen. Vi kommer ta upp frågor som är viktiga för er.

• 20 jun

Fotboll KIF Örebro 2018

2018-06-20 | Örebro län, Örebro

Se KIF Örebro på Berhn Arena under säsongen 2018. Totalt 13 hemmamatcher.

• 28 jun

Bussresa till Liseberg

2018-06-28 | Örebro län, Örebro

Oxhagen - Örebro Vi vill att barnfamiljer i Oxhagen ska få möjligheten att åka någonstans nu i sommar. Pga. olika faktorer att många i området inte kan åka på semester tänkte vi anordna en dagsresa till Göteborg med Lisebergs besök.

• 30 jun

Bussresa till Skara Sommarland

2018-06-30 | Örebro län, Örebro

30 juni Vi tänker att vi ska ordna en dagsutflykt till Skara sommarland Denna gången med 2 bussar.