Studiecirkel om gatsmart odling

Erbjudande för dig som är hyresgäst hos ÖBO. Drömmer du om att odla egna grönsaker och bär fast du bor i lägenhet? Vill du få tips på grönsaker, bär och frukt som går att odla på en liten yta?

Här får du råd om vilken jord som är bäst att använda, vad du ska tänka på när det gäller skötsel, vilka växter som trivs i olika miljöer. Hur du planterar och odlar klimatsmart.

Studiecirkeln bygger på Ulrika Flodin Furås prisbelönta bok ”Gatsmart odling” som ger handfasta tips på vad du kan odla. Vi får inspiration från gatsmarta odlare världen över. Kostnadsfritt för ÖBOs hyresgäster. Om man önskar köpa boken som cirkeln utgår från får man möjlighet att köpa den till inköpspris.

Intresseanmälan görs till Hyresgästföreningen på e-post: utbildningorebro@hyresgastforeningen.se eller via telefon: 010-459 15 26.

Vi behöver din anmälan senast 13 april. Kom ihåg att uppge ditt namn, adress, telefonnummer och mailadress och att anmälan gäller stadsodling. Mailar du så skriv stadsodling i ämnesfältet.

Start: Maj månad (mer info om exakt startdatum och tider kommer närmare inpå)

Antal tillfällen: 4

OBS! Begränsat antal platser

Studiecirkeln är ett samarbete mellan Hyresgästföreningen, ÖBO och ABF