Överlev katastrofen

• Örebro

En studiecirkel om krisberedskap, naturkatastrofer – och zombies

Välkommen till Hyresgästföreningens och ABFs studiecirkel om hur du bäst överlever kriser, naturkatastrofer eller till och med en zombieapokalyps. Med hjälp av Herman Geijers nya bok Överlev katastrofen: 12 sätt att förbereda dig diskuterar vi vilka scenarion som är troliga inom en snar framtid, till exempel ökad risk för extremväder samt oroligheter på grund av brist på naturresurser.

Vi går på ett lättsamt sätt, med populärkulturens zombies som exempel, igenom hur du kan överleva i naturen och vad du behöver tänka på i ett samhälle där viktiga samhällsfunktioner slutar att fungera. Vilka platser du bör bege dig till, hur du kan förbereda dig mentalt för att öka dina chanser att klara något oväntat samt hur livet i en postapokalyptisk värld skulle kunna tänkas bli.

Kort och gott allt du behöver veta för att förbereda dig på bästa sätt!

Studiecirkeln startar tisdag 6 mars. 6 träffar, kl.17.45-19.30

Kostnad: Medlem i Hyresgästföreningen betalar 200 kr (ordinarie kursavgift 550 kr)

Bokkostnad på 189 kr tillkommer.

Kursledare: Jörgen Rönning

Anmäl ditt intresse på e-post: utbildningorebro@hyresgastforeningen.se

Kontaktperson: Adrian Efremov, adrian.efremov@hyresgastforeningen.se, 010-4591526

Händer just nu i Örebro län

• 14 dec

Lucia och julpyssel i Varberga

2018-12-14 | Örebro län, Örebro

Välkommen till julpyssel och luciafirande!

• 1 jan

Skolambassadör

2019-01-01 – 2019-06-30 | Dalarna,Södermanland,Värmland,Örebro län,

Är du vår framtida skolambassadör? Vi i Hyresgästföreningen planerar att rekrytera och utbilda skolambassadörer under 2019. De personer som blir antagna kommer att besöka ett antal gymnasieskolor tillsammans med oss för att berätta om Hyresgästföreningen och om att flytta hemifrån.