INBJUDAN TILL BOENDEDIALOG OM POLSTJÄRNAN

• Hällefors

Hyresgästföreningen tillsammans med Hälleforsbostadsbolag och Urban utveckling planerar vi under 2018 att genomföra flera åtgärder i utemiljön i ert kvarter. Tanken är att vi tillsammans med er vill se vad vi kan göra för att Polstjärnan ska bli ännu trivsammare, tryggare och användbar för alla. Kom och ta chansen att framföra vad du tycker om din boendemiljö och hur du vill utveckla den!

Vi samlas först i lokalen innan vi går en gemensam trygghetsvandring i området, där vi under promenaden kommer stanna vid fem platser och diskutera hur platserna kan bli ännu tryggare.

Kom ihåg kläder efter väder, promenaden tar ungefär en timme.Sedan går vi till lokalen och har workshop som kommer handla om hur ni upplever utemiljön idag och om hur den kan utvecklas. Är du intresserad av odling kommer du få möjlighet att anmäla dig till en grupp som diskuterar utvecklingen av odlingslotter i området.

Ta gärna med dina barn! Vi bjuder på vegetarisk macka och dryck.

Vänligen o.s.a. senast den 10 januari genom att ringa 0703981511 vardagar mellan kl. 9-17 eller maila till anna-marie.fahlberg@hyresgastforeningen.se.

Meddela gärna om ni behöver tolkhjälp.

Varmt välkomna!

Rickard Johansson VD,

Hällefors Bostads AB

Kontaktperson: Anna-Marie Fahlberg , anna-marie.fahlberg@hyresgstforeningen.se, 0703981511