INBJUDAN TILL BOENDEDIALOG OM MILLESPARKEN

• Hällefors

Hyresgäsföreningen,Hälleforsbostadsbolag och Urban utveckling planerar vi under 2018 att genomföra flera åtgärder i utemiljön i ert kvarter. Tanken är att vi tillsammans med er vill se vad vi kan göra för att Millesparken ska bli ännu trivsammare, tryggare och användbar för alla. Kom och ta chansen att framföra vad du tycker om din boendemiljö och hur du vill utveckla den!

Vi samlas först i lokalen innan vi går en gemensam trygghetsvandring i området, där viunder promenaden kommer stanna vid fem platser och diskutera hur platserna kan bli ännu tryggare.

Kom ihåg kläder efter väder, promenaden tar ungefär en timme.Sedan går vi till lokalen och har workshop som kommer handla om hur ni upplever utemiljön idag och om hur den kan utvecklas. Är du intresserad av odling kommer du få möjlighet att anmäla dig till en grupp som diskuterar utvecklingen av odlingslotter i området.

Ta gärna med era barn! Vi bjuder på vegetarisk macka och dryck.

Vänligen o.s.a. senast den 11 januari genom att ringa 070-398 15 11 vardagar mellan kl. 9-17 eller maila till anna-marie.fahlberg@hyresgastforeningen.se.
Meddela gärna om ni behöver tolkhjälp.

Kontaktperson: Anna-Marie Fahlberg, anna-marie.fahlberg@hyresgastforeningen.se, 0703981511

Händer just nu i Örebro län

• 20 jun

Fotboll KIF Örebro 2018

2018-06-20 | Örebro län, Örebro

Se KIF Örebro på Berhn Arena under säsongen 2018. Totalt 13 hemmamatcher.

• 28 jun

Bussresa till Liseberg

2018-06-28 | Örebro län, Örebro

Oxhagen - Örebro Vi vill att barnfamiljer i Oxhagen ska få möjligheten att åka någonstans nu i sommar. Pga. olika faktorer att många i området inte kan åka på semester tänkte vi anordna en dagsresa till Göteborg med Lisebergs besök.

• 30 jun

Bussresa till Skara Sommarland

2018-06-30 | Örebro län, Örebro

30 juni Vi tänker att vi ska ordna en dagsutflykt till Skara sommarland Denna gången med 2 bussar.

• 6 jul

Fotboll KIF Örebro 2018

2018-07-06 | Örebro län, Örebro

Se KIF Örebro på Berhn Arena under säsongen 2018. Totalt 13 hemmamatcher.

• 7 jul

Skara Sommarland

2018-07-07 | Örebro län, Örebro

Nu har det blivit dags i år igen för sommarens utflykt, denna gången till Skara Sommarland med oss på Hyresgästföreningen i samarbete med Örebro kommun.