INBJUDAN TILL BOENDEDIALOG OM MILLESPARKEN

• Hällefors

Hyresgäsföreningen,Hälleforsbostadsbolag och Urban utveckling planerar vi under 2018 att genomföra flera åtgärder i utemiljön i ert kvarter. Tanken är att vi tillsammans med er vill se vad vi kan göra för att Millesparken ska bli ännu trivsammare, tryggare och användbar för alla. Kom och ta chansen att framföra vad du tycker om din boendemiljö och hur du vill utveckla den!

Vi samlas först i lokalen innan vi går en gemensam trygghetsvandring i området, där viunder promenaden kommer stanna vid fem platser och diskutera hur platserna kan bli ännu tryggare.

Kom ihåg kläder efter väder, promenaden tar ungefär en timme.Sedan går vi till lokalen och har workshop som kommer handla om hur ni upplever utemiljön idag och om hur den kan utvecklas. Är du intresserad av odling kommer du få möjlighet att anmäla dig till en grupp som diskuterar utvecklingen av odlingslotter i området.

Ta gärna med era barn! Vi bjuder på vegetarisk macka och dryck.

Vänligen o.s.a. senast den 11 januari genom att ringa 070-398 15 11 vardagar mellan kl. 9-17 eller maila till anna-marie.fahlberg@hyresgastforeningen.se.
Meddela gärna om ni behöver tolkhjälp.

Kontaktperson: Anna-Marie Fahlberg, anna-marie.fahlberg@hyresgastforeningen.se, 0703981511

Händer just nu i Örebro län