Bopolitisk grundkurs

Är du intresserad av hur det kommer sig att Sverige har så hög bostadsstandard eller vill du bara veta mer om bostadspolitik i allmänhet? Då har du möjligheten att gå på en grundkurs i bostadspolitik.

Målgrupp: Medlemmar och förtroendevalda i hyresgästföreningen.

Innehåll: Den bostadspolitiska grundutbildningen är en endagsutbildning som ger deltagarna en grundläggande kunskap om: Sveriges bostadspolitik, kommunal bostadspolitik och opinionsbildning. Utbildningen kommer även gå igenom faktasajter och tips på hur du som person kan använda dem i för att påverka politiker.

Tid: Lördag den 20 februari kl 10:00-15:00.

Plats: Scandic Grand Örebro, Fabriksgatan 21, 700 08 Örebro.

Anmälan: Görs till Adrian Efremov, utbildningorebro@hyresgastforeningen.se, 010-459 15 26. Sista anmälningsdag 17 februari.

Ersättning: Du får ersättning för billigaste färdsätt. Samåkning sker i möjligaste mån, annars åker vi kollektivt.

Välkommen!

Händer just nu i Örebro län

• 8 dec

Ledarprogrammet 2018

2018-12-08 – 2018-12-09 | Dalarna,Södermanland,Värmland,Örebro län,

Hyresgästföreningen Region Mitt erbjuder, tillsammans med Västerås och Bergslagens folkhögskola, en utbildning för framtida ledare och idébärare i Hyresgästföreningen.

• 14 dec

Lucia och julpyssel i Varberga

2018-12-14 | Örebro län, Örebro

Välkommen till julpyssel och luciafirande!